Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen, vilken park?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Setermaan" data-source="post: 521835" data-attributes="member: 76154"><p>Måste säga att jag aldrig fått farta så mycket för ett vanligt parkhopp som det andra svarta i Björnrike.... Tror jag plattade mer eller mindre 3 ggr innan jag märkte att man var tvungen att sitta hela vägen. 2a röda var dessutom helt omöjligt att komma över, lustig park det där. Den ena boxen pekade så mycket uppåt att man var tvungen att köra rakt fram för att komma över i sann gaperstil(de spärrade av boxen senare). Danceflooret är halvkul, boxen längst ner är riktigt skön! Gröna linjen är nog enda gröna linje jag åkt där hoppen faktiskt är hopp, vilket inget av barnen kunde hantera. De har även grävt ner 2 flatdownräcken så bara downdelen sticker upp och utan kick förstår jag inte riktigt vad som är tanken. Nån mailbox eller updown stod inte där.</p><p></p><p>Vemdalen har jäkligt skön, om än ganska liten park. Svarta hoppet är litet, men perfekt byggt och det är väldigt enkelt att få rätt fart till det. Första röda hoppet var kanske det skönaste hopp jag kört innan de shapeade ner kicken, nu får man ta i för att komma runt 5or vilket är lite tråkigt. Andra röda är märkt grönt numer och det stämmer. Railarna är sköna överlag även om jag är ovän med kinken innan sista röda. Det finns även ett roligt lekhopp i barnbacken och en rail, samt ett rör bredvid parken.</p><p></p><p>Klövsjö har jag inte åkt i i år men jag har tyckt att parken har varit konstigt byggd förut. Det var gaps till boxar som ingen ändå kunde göra några Coreymoves på så jag förstod inte riktigt grejen. Landningarna till röda hoppen var även mycket flackare än kickarna så det kändes rejält om man fick för mycket höjd. Det övre svarta hoppet ligger byggt så att lman antingen kan platta eller overshoota. OBS! Det här är baserat på förra säsongen så det kanske stämmer dåligt.</p><p></p><p>Om jag var du skulle jag spendera större tiden på Skalet, men åtminstone ta en sväng till Björnrike då parken efter inkörning är väl godkänd. Dessutom finns det väldigt roliga och ganska lättåtkomliga offpistrepor i Björnrike som även de flesta renodlade parkråttorna lär uppskatta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Setermaan, post: 521835, member: 76154"] Måste säga att jag aldrig fått farta så mycket för ett vanligt parkhopp som det andra svarta i Björnrike.... Tror jag plattade mer eller mindre 3 ggr innan jag märkte att man var tvungen att sitta hela vägen. 2a röda var dessutom helt omöjligt att komma över, lustig park det där. Den ena boxen pekade så mycket uppåt att man var tvungen att köra rakt fram för att komma över i sann gaperstil(de spärrade av boxen senare). Danceflooret är halvkul, boxen längst ner är riktigt skön! Gröna linjen är nog enda gröna linje jag åkt där hoppen faktiskt är hopp, vilket inget av barnen kunde hantera. De har även grävt ner 2 flatdownräcken så bara downdelen sticker upp och utan kick förstår jag inte riktigt vad som är tanken. Nån mailbox eller updown stod inte där. Vemdalen har jäkligt skön, om än ganska liten park. Svarta hoppet är litet, men perfekt byggt och det är väldigt enkelt att få rätt fart till det. Första röda hoppet var kanske det skönaste hopp jag kört innan de shapeade ner kicken, nu får man ta i för att komma runt 5or vilket är lite tråkigt. Andra röda är märkt grönt numer och det stämmer. Railarna är sköna överlag även om jag är ovän med kinken innan sista röda. Det finns även ett roligt lekhopp i barnbacken och en rail, samt ett rör bredvid parken. Klövsjö har jag inte åkt i i år men jag har tyckt att parken har varit konstigt byggd förut. Det var gaps till boxar som ingen ändå kunde göra några Coreymoves på så jag förstod inte riktigt grejen. Landningarna till röda hoppen var även mycket flackare än kickarna så det kändes rejält om man fick för mycket höjd. Det övre svarta hoppet ligger byggt så att lman antingen kan platta eller overshoota. OBS! Det här är baserat på förra säsongen så det kanske stämmer dåligt. Om jag var du skulle jag spendera större tiden på Skalet, men åtminstone ta en sväng till Björnrike då parken efter inkörning är väl godkänd. Dessutom finns det väldigt roliga och ganska lättåtkomliga offpistrepor i Björnrike som även de flesta renodlade parkråttorna lär uppskatta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen, vilken park?
Tillbaka
Topp