Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vems fel är det att mina skidor gått sönder…
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 951960" data-attributes="member: 34110"><p>Jag bidrar med lite funderingar.</p><p></p><p>Jag har ett par skidor som, såvitt jag förstått, är tillverkade av goode. Antingen har de ändrat konstruktionen, jmfrt med mitt par, eller då är de där skruvarna alldeles för korta.</p><p></p><p>Mao med all kolfiber i mina är de så bomber som ett par skidor kan bli, det där hade aldrig hänt med mitt par (som inte alls behöver vara samma konstruktion)</p><p></p><p>Hur långt ner i skidan gick skruvarna? Det ser väldigt kort ut men bilder i en webläsare är inte bästa sättet att avgöra sånt.</p><p>Är det inte 9mm så skulle jag vilja påstå att kort skruvlängd kan ha varit en stor faktor.</p><p></p><p>Såvitt jag vet är "standard" 3.6x9 för vuxna och 3.5x7mm för barn. Kanske har rossi-testcentret (?) använt barn-borren för att de tyckte skidan såg tunn ut?</p><p>(och appropå "zicral"; hade det varit en metallplatta att fästa bindningarna i så hade jag nog använt 4.1mm borren)</p><p></p><p>Säger tillverkaren av skidan att inserts borde hålla så kör på det? Håller det inte kan man göra igenomgående inserts därnäst.</p><p></p><p>Min anonyma och löst grundade internetåsikt blir att det lutar åt att vem som än monterat bindningarna gjort ett dåligt jobb. </p><p></p><p>fwiw</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 951960, member: 34110"] Jag bidrar med lite funderingar. Jag har ett par skidor som, såvitt jag förstått, är tillverkade av goode. Antingen har de ändrat konstruktionen, jmfrt med mitt par, eller då är de där skruvarna alldeles för korta. Mao med all kolfiber i mina är de så bomber som ett par skidor kan bli, det där hade aldrig hänt med mitt par (som inte alls behöver vara samma konstruktion) Hur långt ner i skidan gick skruvarna? Det ser väldigt kort ut men bilder i en webläsare är inte bästa sättet att avgöra sånt. Är det inte 9mm så skulle jag vilja påstå att kort skruvlängd kan ha varit en stor faktor. Såvitt jag vet är "standard" 3.6x9 för vuxna och 3.5x7mm för barn. Kanske har rossi-testcentret (?) använt barn-borren för att de tyckte skidan såg tunn ut? (och appropå "zicral"; hade det varit en metallplatta att fästa bindningarna i så hade jag nog använt 4.1mm borren) Säger tillverkaren av skidan att inserts borde hålla så kör på det? Håller det inte kan man göra igenomgående inserts därnäst. Min anonyma och löst grundade internetåsikt blir att det lutar åt att vem som än monterat bindningarna gjort ett dåligt jobb. fwiw /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vems fel är det att mina skidor gått sönder…
Tillbaka
Topp