Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Verbier, boende i Bruson
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 568135" data-attributes="member: 12924"><p>En gång i tiden, närmare bestämt -96 bodde jag ett tag i Bruson. Som med allt här i världen finns det fördelar och nackdelar:</p><p></p><p>Fördelar:</p><p>När det snöat bor du närmast den bästa åkningen.</p><p>Billigare.</p><p></p><p>Nackdelar:</p><p>När du ska upp och åka i själva Verbier-systemet blir det krångel. Buss, bil, lifta eller promenad ner till Le Chable. Lift därifrån upp till Verbier. Har du tur går det kanske att skida ner till Le Chable.</p><p>Ditt sociala umgänge kommer att bli lidande å det grövsta. Bussar och liftar slutar gå vid vissa tider.... och då blir det naturligtvis krångel att ta sig hem. Bil? Javisst, men om du varit på afterskin då?</p><p></p><p>Summasumarum så blir allt ett jevvla krångel om du bor i Bruson.</p><p>Hur jag gjorde? Jag raggade upp ett boende illa kvickt uppe i Verbier.</p><p></p><p>/D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 568135, member: 12924"] En gång i tiden, närmare bestämt -96 bodde jag ett tag i Bruson. Som med allt här i världen finns det fördelar och nackdelar: Fördelar: När det snöat bor du närmast den bästa åkningen. Billigare. Nackdelar: När du ska upp och åka i själva Verbier-systemet blir det krångel. Buss, bil, lifta eller promenad ner till Le Chable. Lift därifrån upp till Verbier. Har du tur går det kanske att skida ner till Le Chable. Ditt sociala umgänge kommer att bli lidande å det grövsta. Bussar och liftar slutar gå vid vissa tider.... och då blir det naturligtvis krångel att ta sig hem. Bil? Javisst, men om du varit på afterskin då? Summasumarum så blir allt ett jevvla krångel om du bor i Bruson. Hur jag gjorde? Jag raggade upp ett boende illa kvickt uppe i Verbier. /D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Verbier, boende i Bruson
Tillbaka
Topp