Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Verbier VS Chamonix 2012/2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="macke111" data-source="post: 974767" data-attributes="member: 72300"><p>Hallå!</p><p></p><p>Vi är 5 killar på 20-21 år som ska göra en första säsong i vinter och vi har riktig beslutsångest.</p><p></p><p>Vi har planerat hela året att åka till Verbier pga jobbmöjligheterna. Vi vill kunna komma hem med pengar då vi alla kommer att vara arbetslösa när vi kommer hem till våren.</p><p></p><p>Men nu när vintern närmar sig har Chamonix börjat dyka upp i tankarna. Tycker staden är riktigt fin och utelivet verkar soft, dock länge sedan jag var där. Verbier besökte jag i vintras och hade skitkul. Men jag har svårt att jämföra ställena då jag var ca: 16 år när jag var i Cham och 20 år när jag var i verbier</p><p></p><p>Jag har hört att det är skitsvårt att få jobb i Cham och att man knappt tjänar några pengar där, vilket gör beslutet att åka dit svårt att ta.</p><p></p><p>Vad vi är ute efter:</p><p>Mycket Puder</p><p>Skönt uteliv</p><p>Trevligt häng</p><p>Jobb</p><p>Vi vill inte jobba heltid utan ca 2-4 dagar i veckan i genomsnitt för att kunna få ut så mycket skidåkning som möjligt.</p><p></p><p>Vad är de stora skillnaderna mellan Verbier och Chamonix? (människorna, byn, skidåkningen mm)</p><p></p><p>Hur svårt är det att få jobb i Chamonix?</p><p></p><p>Vad skulle ni rekommendera till vår situation?</p><p></p><p>Vad är era erfarenheter av att göra säsong i dessa orter?</p><p></p><p>Skriv gärna om ni har förlag på andra alporter som ni tror skulle passa oss</p><p></p><p>Tack för svar!</p><p></p><p>MvH // Max</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="macke111, post: 974767, member: 72300"] Hallå! Vi är 5 killar på 20-21 år som ska göra en första säsong i vinter och vi har riktig beslutsångest. Vi har planerat hela året att åka till Verbier pga jobbmöjligheterna. Vi vill kunna komma hem med pengar då vi alla kommer att vara arbetslösa när vi kommer hem till våren. Men nu när vintern närmar sig har Chamonix börjat dyka upp i tankarna. Tycker staden är riktigt fin och utelivet verkar soft, dock länge sedan jag var där. Verbier besökte jag i vintras och hade skitkul. Men jag har svårt att jämföra ställena då jag var ca: 16 år när jag var i Cham och 20 år när jag var i verbier Jag har hört att det är skitsvårt att få jobb i Cham och att man knappt tjänar några pengar där, vilket gör beslutet att åka dit svårt att ta. Vad vi är ute efter: Mycket Puder Skönt uteliv Trevligt häng Jobb Vi vill inte jobba heltid utan ca 2-4 dagar i veckan i genomsnitt för att kunna få ut så mycket skidåkning som möjligt. Vad är de stora skillnaderna mellan Verbier och Chamonix? (människorna, byn, skidåkningen mm) Hur svårt är det att få jobb i Chamonix? Vad skulle ni rekommendera till vår situation? Vad är era erfarenheter av att göra säsong i dessa orter? Skriv gärna om ni har förlag på andra alporter som ni tror skulle passa oss Tack för svar! MvH // Max [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Verbier VS Chamonix 2012/2013
Tillbaka
Topp