Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Verbier vs. Magic Pass? - Säsongskort för Lausanne
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JuliusAB" data-source="post: 1337604" data-attributes="member: 181815"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag ska på utbytestermin på EPFL i Lausanne i Schweiz februari - juli och vill försöka åka mycket på helger etc när jag bor där nere. Eventuellt kommer jag även försöka åka i ca 1 månad där nere innan terminen börjar. Jag har kikat mycket på att köpa säsongkort i Verbier men eftersom jag fyllt 25 så känns det lite som att bli rånad då priset är 1 249 CHF istället för 400 som det är för mina klasskamrater som är ett år yngre... </p><p></p><p>Tror ni att det är det bästa alternativet oavsett eller kanske det är mer värt att sikta på ett Magic Pass som är betydligt billigare och ger mig tillgång till många olika skidorter i närheten? Eller är Verbier så pass bra att det är värt det? har aldrig varit där tidigare. </p><p></p><p>Jag åker gärna offpist och planerar att ta med utrustning så jag kan tura där nere också. Men uppskattar all åkning både pist, puckel och park, har tidigare jobbat som skidlärare i Sverige och har skidlärarexamen. </p><p></p><p>All hjälp är uppskattad, tack!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JuliusAB, post: 1337604, member: 181815"] Hej! Jag ska på utbytestermin på EPFL i Lausanne i Schweiz februari - juli och vill försöka åka mycket på helger etc när jag bor där nere. Eventuellt kommer jag även försöka åka i ca 1 månad där nere innan terminen börjar. Jag har kikat mycket på att köpa säsongkort i Verbier men eftersom jag fyllt 25 så känns det lite som att bli rånad då priset är 1 249 CHF istället för 400 som det är för mina klasskamrater som är ett år yngre... Tror ni att det är det bästa alternativet oavsett eller kanske det är mer värt att sikta på ett Magic Pass som är betydligt billigare och ger mig tillgång till många olika skidorter i närheten? Eller är Verbier så pass bra att det är värt det? har aldrig varit där tidigare. Jag åker gärna offpist och planerar att ta med utrustning så jag kan tura där nere också. Men uppskattar all åkning både pist, puckel och park, har tidigare jobbat som skidlärare i Sverige och har skidlärarexamen. All hjälp är uppskattad, tack!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Verbier vs. Magic Pass? - Säsongskort för Lausanne
Tillbaka
Topp