Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
någon som har varit där nyligen och kan berätta lite om snöläget ?
Vore även tacksam för tips på bra on-och offpistrepor, eftersom
det är första gången jag ska dit... matte
Tjenare,
har varit i Verbier en hel del de senaste 7 åren och måste tyvärr meddela att denna säsongen kan man nog glömma :-%
Var där 2 veckor i januari - kallt och ok snö.
Tyvärr har det inte snöat mycket sedan dess och med tanke på hur uppåkt det blev under helgerna med folk så är det nog ganska kass nu.
Annars är det en skitbra ort - bra för alla typer av åkare.
Finns mycket bra offpist både nära och om man vandrar lite.
Betänk dock att det är en mycket dyr ort. Middagar ute samt disco m m ger lätt hål i plånkan.
Kom hem från en fantastisk vecka i Lördags. Som alla sager så finns det inget snö i systemet. Skall man ha åkning så är det baksidan mt Fort, mm som gäller. Måste gå en del med andra ord. Dock blev det sista uppåkt i fredags 15/2-02. Så har det inte snöat sen dess är det skit kasst med snö.
Hej igen. Tack för era svar. Jag såg på ovanstående länk (och webkameran) att det hade kommit 30cm nysnö på toppen idag och 15cm nere i byn - det finns helt klart hopp för min resa som inte är förrens om några veckor. - matte
Jepp, det snöar.
Snackade med locals igårkväll och de hade en drömprognos som sade att det skulle snöa i sju (7) dgr.....
Därom tvista de lärda - det behövs en del för att det skall repa sig.
En stor nackdel i år är att hela Tortin rasat p g a lite felkastade dynamitkubbar.
Skall själv ner till påsk igen och det ser ju mer och mer lovande ut!!!
Hoppas att du får en bra resa för skidåkningen är kanon.
Jeg var i verbier for 3 år siden, og havde en uge med fantastisk off piste til trods for at det ikke havde sneet i 2 uger på det tidspunkt. Jeg kan desværre ikke huske navnene på lifter m.m. dernede, så det bliver svært at forklare hvordan du finder de forskellige ruter, MEN "Åka Skidor" havde dengang en genial artikel med ret præcise beskrivelser af ca. 10 forskellige ruter dernede, og den havde vi stor glæde af. Hvis du på en eller anden måde kan få fat i artiklen er den guld værd. (Og så må du da meget gerne maile mig en kopi af den på thomas@helms.net, hvis du finder den...)
Som sagt är det ganska dyrt, prova gärna på (rosalp ett bra hotell med service), det bästa är nog att liftarna är snabba och har en bra kapacitet för det kan bli en del folk på helgerna.
Bra åkning både i och utanför pisten.
Verbier har varit fantastiskt den senaste veckan. Massor med ny snö, de senaste dagarna 4 dm, och nu skiner dessutom solen!!! Bra akning pa baksidan, crebeletes, col des mines, val d arby, gamla dammen, bruson osv. Det är bara att packa väskan ...