Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vett&Etikett på After-Ski'n
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiklasLundberg" data-source="post: 498336" data-attributes="member: 32653"><p>Tack tompan den lilla kunskap du lärt ut,</p><p> Ja här såg vi ett tydligt exempel på de mycket farliga extrem-ist grupperingar som finns i närheten av snöbeklädda "berg". Eller ja alltså expert som jag är så vet jag ju att Väsjöbacken inte är det största berget direkt men definitivt ett ut av de högsta i världen enligt min erfarenhet!</p><p>Det är med fruktan och med livet på spel som man vågar ta sig till afterskin. Ett tips är att dra upp alla dragkedjor och kontrollera att spaden är med för man vet aldrig när det kan blåsa upp till barfight, där man nästan varje gång blir kvarglömd och vaknar upp under bord, stolar och pjäxor i något hörn och måste gräva sig ut.</p><p>Men det är ju underbart ändå... jag förstår bara inte varför det skall vara mil mellan backen och afterskin? Jag har försökt att ta fart från toppen men kommer inte ens fram till Häggviks staton. På tåget verkar ingen impad av all utrustning jag köpt men inte vet hur den fungerar riktigt... Men men, på Olssons skor där det är afterski är det alltid bara jag som har pjäxor, jättekonstigt. Vid det här laget har jag svettats ut all vätska i kroppen till mina hajtekplagg som nu ger en väldigt personlig parfym, perfekt, för jag som glömde duscha senaste skidveckan. Det bästa är att det finns Öl här att byta ut den förlorade vätskan med. Så efter att ha svept ett 20-tal bägare så blir minnet lite så där lagom starkt. Då är man i perfekt form för att börja med ett par raggningsrepliker:</p><p>Petandes med lavinsonden utfälld på folk i lokalen ropa ut:</p><p>-Finns det nåra brudar som behöver pejlas in här eller?</p><p></p><p>-Vafan vadålit glid det var idag, fast laggen vallats för 1000spänn! Vad säger du om att leta efter snö hela natten med mig fast det inte fallit någon i år heller?</p><p></p><p>-Den här jackan med GalonTex som kostade mig fem månadslöner på SkalapotatisAB klarar att hålla inne svetten och ute vätan även om man inte tar av sig den på en vecka, om du följer med hem får du vara med och ta av mig den för första gången!</p><p></p><p>-Scyssta drivor, är det en kost av valspäck eller det faktum att du åt snö när du var liten, alltså all snö...Ska vi gå hem till dig så att jag får ta en repa?</p><p></p><p>Samtliga repliker funkar alltid, det är säkert, fast jag minns inte riktigt... Hursomhelst så blir man alltid så mörbultad när man vaknar dagen efter, ja i fyllecell alltså, det kan i alla fall inte ha med de där suddiga minnenna av pojkvännerna som klubbade ner mig, inte heller när två stora välmenande protvakter hjälpte mig med ett stagedivekast ut utomhus, inte heller den guidade turen med polisbilen kan det ju vara... Det kan enbart bero på att man måste gå upp för den icke belysta backen då liften är avställd i år med. Oj nu regnar det, måste till backen för det kanske kan komma snöblandat regn senare idag!!!!</p><p>"Skaffa ett leg", vi ses i baren!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiklasLundberg, post: 498336, member: 32653"] Tack tompan den lilla kunskap du lärt ut, Ja här såg vi ett tydligt exempel på de mycket farliga extrem-ist grupperingar som finns i närheten av snöbeklädda "berg". Eller ja alltså expert som jag är så vet jag ju att Väsjöbacken inte är det största berget direkt men definitivt ett ut av de högsta i världen enligt min erfarenhet! Det är med fruktan och med livet på spel som man vågar ta sig till afterskin. Ett tips är att dra upp alla dragkedjor och kontrollera att spaden är med för man vet aldrig när det kan blåsa upp till barfight, där man nästan varje gång blir kvarglömd och vaknar upp under bord, stolar och pjäxor i något hörn och måste gräva sig ut. Men det är ju underbart ändå... jag förstår bara inte varför det skall vara mil mellan backen och afterskin? Jag har försökt att ta fart från toppen men kommer inte ens fram till Häggviks staton. På tåget verkar ingen impad av all utrustning jag köpt men inte vet hur den fungerar riktigt... Men men, på Olssons skor där det är afterski är det alltid bara jag som har pjäxor, jättekonstigt. Vid det här laget har jag svettats ut all vätska i kroppen till mina hajtekplagg som nu ger en väldigt personlig parfym, perfekt, för jag som glömde duscha senaste skidveckan. Det bästa är att det finns Öl här att byta ut den förlorade vätskan med. Så efter att ha svept ett 20-tal bägare så blir minnet lite så där lagom starkt. Då är man i perfekt form för att börja med ett par raggningsrepliker: Petandes med lavinsonden utfälld på folk i lokalen ropa ut: -Finns det nåra brudar som behöver pejlas in här eller? -Vafan vadålit glid det var idag, fast laggen vallats för 1000spänn! Vad säger du om att leta efter snö hela natten med mig fast det inte fallit någon i år heller? -Den här jackan med GalonTex som kostade mig fem månadslöner på SkalapotatisAB klarar att hålla inne svetten och ute vätan även om man inte tar av sig den på en vecka, om du följer med hem får du vara med och ta av mig den för första gången! -Scyssta drivor, är det en kost av valspäck eller det faktum att du åt snö när du var liten, alltså all snö...Ska vi gå hem till dig så att jag får ta en repa? Samtliga repliker funkar alltid, det är säkert, fast jag minns inte riktigt... Hursomhelst så blir man alltid så mörbultad när man vaknar dagen efter, ja i fyllecell alltså, det kan i alla fall inte ha med de där suddiga minnenna av pojkvännerna som klubbade ner mig, inte heller när två stora välmenande protvakter hjälpte mig med ett stagedivekast ut utomhus, inte heller den guidade turen med polisbilen kan det ju vara... Det kan enbart bero på att man måste gå upp för den icke belysta backen då liften är avställd i år med. Oj nu regnar det, måste till backen för det kanske kan komma snöblandat regn senare idag!!!! "Skaffa ett leg", vi ses i baren! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vett&Etikett på After-Ski'n
Tillbaka
Topp