Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vi behöver lite hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 127106" data-attributes="member: 20139"><p>- Vad innebär åkningen för dig?</p><p> För mig innebär skidåkningen ett sätt att rensa tankarna, att komma ut, antingen själv, eller med vänner </p><p>och att bara fokusera på något helt annat än allt som annars fyller mitt huvud, när jag åker så kommer inte </p><p>ångest eller sorg eller annat åt mig och jag känner mig lycklig och ansvarsfri. Skidåkningen innebär en kick </p><p>där jag gärna flirtar med faror och blir belönad i form av lyckoruset efteråt, kort sagt, skidåkningen befriar </p><p>mig från omvärlden. det kan jämföras med att ha en riktigt bra låt som betyder mycket för en i hörlurarna på </p><p>högsta volym i mörker, man upptas helt av en enda sak och glömmer allt som besvärar en. så känner jag för </p><p>min åkning.</p><p></p><p>- Hur viktiga är dom sociala aspekterna för dig när du åker?</p><p> Ganska viktiga, att åka med vänner utvecklar en själv som skidåkare då man gärna hämtar inspiration från </p><p>kompisar och tittar på trick, linjeval etc. när jag själv är ute och åker så känner jag ofta att jag inte har någon </p><p>lust att pressa gränser eller testa nya trick, delvis för att man som skidåkare är lite av en exhibitionist och </p><p>gärna har folk som ser det man gör, ingår väl i hela bekräftelsebiten liksom. åker jag själv gör jag det för att </p><p>jag kanske är less eller arg över något och behöver bara ut o åka av mig det.</p><p></p><p>- Åker du för att ta dig an en utmaning eller åker du för gemenskapens skull? ( peppa varandra till </p><p>vansinnesdåd, respons och bekräftelse.)</p><p> utmaning, helt och hållet. vill se vad jag kan göra på ett par skidor och hur jag kan göra det, vill veta vad </p><p>som är omöjligt och vad som inte är det. känslan av att ha flirtat med en risk och ha klarat av det man </p><p>ställdes inför går inte att beskriva, det är den ultimata känslan av att leva.</p><p></p><p>så är det</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 127106, member: 20139"] - Vad innebär åkningen för dig? För mig innebär skidåkningen ett sätt att rensa tankarna, att komma ut, antingen själv, eller med vänner och att bara fokusera på något helt annat än allt som annars fyller mitt huvud, när jag åker så kommer inte ångest eller sorg eller annat åt mig och jag känner mig lycklig och ansvarsfri. Skidåkningen innebär en kick där jag gärna flirtar med faror och blir belönad i form av lyckoruset efteråt, kort sagt, skidåkningen befriar mig från omvärlden. det kan jämföras med att ha en riktigt bra låt som betyder mycket för en i hörlurarna på högsta volym i mörker, man upptas helt av en enda sak och glömmer allt som besvärar en. så känner jag för min åkning. - Hur viktiga är dom sociala aspekterna för dig när du åker? Ganska viktiga, att åka med vänner utvecklar en själv som skidåkare då man gärna hämtar inspiration från kompisar och tittar på trick, linjeval etc. när jag själv är ute och åker så känner jag ofta att jag inte har någon lust att pressa gränser eller testa nya trick, delvis för att man som skidåkare är lite av en exhibitionist och gärna har folk som ser det man gör, ingår väl i hela bekräftelsebiten liksom. åker jag själv gör jag det för att jag kanske är less eller arg över något och behöver bara ut o åka av mig det. - Åker du för att ta dig an en utmaning eller åker du för gemenskapens skull? ( peppa varandra till vansinnesdåd, respons och bekräftelse.) utmaning, helt och hållet. vill se vad jag kan göra på ett par skidor och hur jag kan göra det, vill veta vad som är omöjligt och vad som inte är det. känslan av att ha flirtat med en risk och ha klarat av det man ställdes inför går inte att beskriva, det är den ultimata känslan av att leva. så är det [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vi behöver lite hjälp!
Tillbaka
Topp