Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Vi kallar det TT Stockholm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 108387" data-attributes="member: 38454"><p>Haha... det här är för bizarrt. Läste ovan om er topptur o blev glad eftersom jag ägnat mig åt liknande aktiviteter nyligen...</p><p></p><p>Efter den stora dumpen för 3 veckor sedan tog jag laggen, gafatejpade fast dem på hojen o trampade i pjäxorna iväg till en gammal övergiven slalombacke en bit från mig. Där knallade jag upp och loggade 11 åk i fantastiskt fint och ibland 4o cm djuppt fluff som sprutade moln upp i ansiktet från o till. Det blev väl en ca 700 höjdmeter fån kl 22 till 02. Det enda som saknades var möjligheten till en afterskiöl efteråt, men annars så var det en fantastisk natt...</p><p></p><p>Nu i lördags den 25:e så blev lite t-bana + lokaltåg o sedan knalla upp till finfin skogsåka på en annan spot med branta fina hällar o djupare snö än jag väntat mig, helt suveränt helt enkelt o skönt sätt att få säga farväl till snön på...</p><p></p><p>Men nu till det bizarra, det är nämligen så att min barnbacke där jag åkte pulka, snowracer, miniskidor och lagg var nämligen: (Tada!) Skutuddsbacken i Igelboda, Saltsjöbaden, och detta på det glada 70-talet! Det måste ha varit nåt i vattnet därute på den tiden... :D</p><p></p><p>Tobias/ Uppväxt på Vasavägen 21</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 108387, member: 38454"] Haha... det här är för bizarrt. Läste ovan om er topptur o blev glad eftersom jag ägnat mig åt liknande aktiviteter nyligen... Efter den stora dumpen för 3 veckor sedan tog jag laggen, gafatejpade fast dem på hojen o trampade i pjäxorna iväg till en gammal övergiven slalombacke en bit från mig. Där knallade jag upp och loggade 11 åk i fantastiskt fint och ibland 4o cm djuppt fluff som sprutade moln upp i ansiktet från o till. Det blev väl en ca 700 höjdmeter fån kl 22 till 02. Det enda som saknades var möjligheten till en afterskiöl efteråt, men annars så var det en fantastisk natt... Nu i lördags den 25:e så blev lite t-bana + lokaltåg o sedan knalla upp till finfin skogsåka på en annan spot med branta fina hällar o djupare snö än jag väntat mig, helt suveränt helt enkelt o skönt sätt att få säga farväl till snön på... Men nu till det bizarra, det är nämligen så att min barnbacke där jag åkte pulka, snowracer, miniskidor och lagg var nämligen: (Tada!) Skutuddsbacken i Igelboda, Saltsjöbaden, och detta på det glada 70-talet! Det måste ha varit nåt i vattnet därute på den tiden... :D Tobias/ Uppväxt på Vasavägen 21 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Vi kallar det TT Stockholm
Tillbaka
Topp