Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1136958" data-attributes="member: 77701"><p>Jag bokade en flygbiljett imorse, och jag minns inte när jag senast haft så dåligt samvete för något. Egentligen är det flera år sedan jag lovade mig själv att sluta flyga inom Europa (eller egentligen vartsomhelst som inte innebär väldigt långa sträckor över vatten) och det har jag lyckats hålla tills nu, men eftersom jag varken har gott om tid eller pengar fick jag bita i det sura äpplet denhär gången, då tiden (och därmed ledigheten = inkomstbortfall) som hade behövts för att ta tåget istället helt enkelt inte fanns.</p><p></p><p>Förhoppningsvis blir detta den sista flygresan jag gör inom Europa någonsin.</p><p>Den där drömmen jag hade om att åka skidor i Japan har jag skrotat för längesedan, och ska jag någon gång i framtiden resa så långt att alla färdsätt utom flyg förefaller orimliga – då tänker jag vara borta länge, och färdas så miljövänligt som möjligt när jag väl är på plats.</p><p></p><p>En väldigt liten och fånig sak jag gör numera – aldrig lajka när folk checkar in eller lägger upp bilder på flygplatser, och aldrig lajka inlägg/bilder från korta (tidsmässigt eller distansmässigt) resor som hade kunnat göras med andra färdmedel än flyg. Hundra procent obetydligt, men om min bästis flyger tur och retur London en långhelg och jag faktiskt tycker att det är principiellt fel och tämligen oansvarigt ur miljösynpunkt, då tänker jag fasen inte gilla bilderna heller.</p><p></p><p>Utsläppsrätter är klart intressant. Jag hade även blivit väldigt glad om riktigt korta flygresor där tidsvinsten jämfört med tåg/buss är mindre än några timmar, helt sonika förbjöds. Få saker gör mig mer trött än folk som flyger mellan Stockholm och andra städer i södra/mellersta Sverige (undantaget möjligen Visby) samt Köpenhamn och Oslo. För att inte tala om Göteborg – Köpenhamn, herregud.</p><p></p><p>(Klimatkontot (<strong><a href="https://www.klimatkontot.se/" target="_blank">LÄNK</a></strong>) är f.ö. också en bra resurs för att kolla hur en lever..)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1136958, member: 77701"] Jag bokade en flygbiljett imorse, och jag minns inte när jag senast haft så dåligt samvete för något. Egentligen är det flera år sedan jag lovade mig själv att sluta flyga inom Europa (eller egentligen vartsomhelst som inte innebär väldigt långa sträckor över vatten) och det har jag lyckats hålla tills nu, men eftersom jag varken har gott om tid eller pengar fick jag bita i det sura äpplet denhär gången, då tiden (och därmed ledigheten = inkomstbortfall) som hade behövts för att ta tåget istället helt enkelt inte fanns. Förhoppningsvis blir detta den sista flygresan jag gör inom Europa någonsin. Den där drömmen jag hade om att åka skidor i Japan har jag skrotat för längesedan, och ska jag någon gång i framtiden resa så långt att alla färdsätt utom flyg förefaller orimliga – då tänker jag vara borta länge, och färdas så miljövänligt som möjligt när jag väl är på plats. En väldigt liten och fånig sak jag gör numera – aldrig lajka när folk checkar in eller lägger upp bilder på flygplatser, och aldrig lajka inlägg/bilder från korta (tidsmässigt eller distansmässigt) resor som hade kunnat göras med andra färdmedel än flyg. Hundra procent obetydligt, men om min bästis flyger tur och retur London en långhelg och jag faktiskt tycker att det är principiellt fel och tämligen oansvarigt ur miljösynpunkt, då tänker jag fasen inte gilla bilderna heller. Utsläppsrätter är klart intressant. Jag hade även blivit väldigt glad om riktigt korta flygresor där tidsvinsten jämfört med tåg/buss är mindre än några timmar, helt sonika förbjöds. Få saker gör mig mer trött än folk som flyger mellan Stockholm och andra städer i södra/mellersta Sverige (undantaget möjligen Visby) samt Köpenhamn och Oslo. För att inte tala om Göteborg – Köpenhamn, herregud. (Klimatkontot ([b][url=https://www.klimatkontot.se/]LÄNK[/url][/b]) är f.ö. också en bra resurs för att kolla hur en lever..) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Tillbaka
Topp