Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1136974" data-attributes="member: 161297"><p>Finns det något syre kvar i toppen på den där pidestalen som du satt dig på? Peka finger tror jag definitivt inte kommer att göra ett smack för klimatet. Tvärtom. De som knappt ägnar klimatet en tanke ser bara mera förbud, stoppar huvudet än djupare i sanden och fortsätter som tidigare.</p><p></p><p>Inom min andra sport, fallskärmshoppning, så har den här diskussionen pågått i ungefär tio år. Finns ju gott om gröna förbudsivrare som utan att blinka gladeligen skulle stänga ner en så "onödig" verksamhet helt. Diskussionen ledde fram till först en frivillig, sedan en delvis obligatorisk och nu sedan några år en helt obligatorisk klimatkompensation för varenda hopp som görs i Sverige. Resulterade i prishöjning om 2-3% och vi ser nu även ett ökat intresse för det i andra länder. Då motsvarar en hoppsäsong för en aktiv hoppare ungefär lika mycket CO2-utsläpp som en eller två flygresor till alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1136974, member: 161297"] Finns det något syre kvar i toppen på den där pidestalen som du satt dig på? Peka finger tror jag definitivt inte kommer att göra ett smack för klimatet. Tvärtom. De som knappt ägnar klimatet en tanke ser bara mera förbud, stoppar huvudet än djupare i sanden och fortsätter som tidigare. Inom min andra sport, fallskärmshoppning, så har den här diskussionen pågått i ungefär tio år. Finns ju gott om gröna förbudsivrare som utan att blinka gladeligen skulle stänga ner en så "onödig" verksamhet helt. Diskussionen ledde fram till först en frivillig, sedan en delvis obligatorisk och nu sedan några år en helt obligatorisk klimatkompensation för varenda hopp som görs i Sverige. Resulterade i prishöjning om 2-3% och vi ser nu även ett ökat intresse för det i andra länder. Då motsvarar en hoppsäsong för en aktiv hoppare ungefär lika mycket CO2-utsläpp som en eller två flygresor till alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Tillbaka
Topp