Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1136976" data-attributes="member: 118552"><p>Syre, ja det finns ju också en lång diskussion om "Methodenreinheit" inom klättringen, speciellt "får man ha syrgas"? Kanske har jag blivit lite hjärnskadad av syrgasbristen på min piedestal? Eller så har jag bara för lite att göra?</p><p></p><p>Fallskärmshoppningen förstör ju i alla fall inte luften. </p><p></p><p>Alperna, där Orcherna har byggt enorma "skiresorts", är förstörda. Mekaniska system kors och tvärs, eldrivna gudbevars, nuförtiden. Och hur förstört är inte landskapet? Kan ni föreställa er Zermatt, innan liftarna, vilket skönhet det fanns. (Men snart är lifttornen och alla stationerna nermonterade...)</p><p></p><p>Sen har vi alla de flygresor som genereras av turisterna, nog får kineserna smak på piståkning, det finns redan kinesiska skidlärare i Zermatt.</p><p></p><p>Alla varutransporter som krävs för att hålla turisterna vid liv och på gott humör. Fisk och skaldjur, viner och öl och andra drycker. Hur transporteras räkorna till sushin i Zermatt? </p><p></p><p> Skador på ömtåliga ekosystem! Avgränsade zoner som ska skydda viltet. Men som ibland invaderas av "Freeriders"!</p><p></p><p>Vattenförsörjningen? Dammar för att garantera att det finns snö. Man gör nämligen konstgjord snö! Med stor energi- och vattenåtgång! (Det behovet kommer att nå sitt crescendo inom kort, innan det är helt kört.).</p><p></p><p>Men tar man bara tåget till sin favoritresort är det okej!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1136976, member: 118552"] Syre, ja det finns ju också en lång diskussion om "Methodenreinheit" inom klättringen, speciellt "får man ha syrgas"? Kanske har jag blivit lite hjärnskadad av syrgasbristen på min piedestal? Eller så har jag bara för lite att göra? Fallskärmshoppningen förstör ju i alla fall inte luften. Alperna, där Orcherna har byggt enorma "skiresorts", är förstörda. Mekaniska system kors och tvärs, eldrivna gudbevars, nuförtiden. Och hur förstört är inte landskapet? Kan ni föreställa er Zermatt, innan liftarna, vilket skönhet det fanns. (Men snart är lifttornen och alla stationerna nermonterade...) Sen har vi alla de flygresor som genereras av turisterna, nog får kineserna smak på piståkning, det finns redan kinesiska skidlärare i Zermatt. Alla varutransporter som krävs för att hålla turisterna vid liv och på gott humör. Fisk och skaldjur, viner och öl och andra drycker. Hur transporteras räkorna till sushin i Zermatt? Skador på ömtåliga ekosystem! Avgränsade zoner som ska skydda viltet. Men som ibland invaderas av "Freeriders"! Vattenförsörjningen? Dammar för att garantera att det finns snö. Man gör nämligen konstgjord snö! Med stor energi- och vattenåtgång! (Det behovet kommer att nå sitt crescendo inom kort, innan det är helt kört.). Men tar man bara tåget till sin favoritresort är det okej!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Tillbaka
Topp