Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jhagander" data-source="post: 1137002" data-attributes="member: 166285"><p>Bra tråd! Det är med miljön har ju såklart varit ett problem i flera år, även om det är har ökat nu på sistone, kanske framförallt med anledning av ökenhettan vi haft i sommar. Tänker mycket på det här till och från och försöker göra det man kan. Tar bilen så lite jag bara kan, flyger i princip aldrig, sopsorterar, köper ekologiskt och så närproducerat som möjligt, försöker att inte använda så mycket energi/el osv. Det vanliga, typ.</p><p></p><p>Men det känns ju ofta som en kamp man inte kan vinna. Har sett en hel del som argumenterar att det vi som individer gör har en så liten påverkan på klimatet att det knappt är någon idé, utan att det är stora länder och företag som är de verkliga bovarna. Och visst är det så, man vore ju naiv (om inte t.o.m. korkad) om man på riktigt tror att en enskild individs påverkan är lika stor, eller större, än hela länders. Men många bäckar små, som man säger. Dessutom förstår jag mig inte på den här "Men-de-gör-ju-si-och-så"-mentaliteten. Vem har sagt att man inte kan skippa sin flygresa, sluta äta kött, köpa ekologiska grönsaker, sopsortera och samtidigt engagera sig politiskt och försöka påverka de stora företagen? Det ena behöver inte utesluta det andra liksom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jhagander, post: 1137002, member: 166285"] Bra tråd! Det är med miljön har ju såklart varit ett problem i flera år, även om det är har ökat nu på sistone, kanske framförallt med anledning av ökenhettan vi haft i sommar. Tänker mycket på det här till och från och försöker göra det man kan. Tar bilen så lite jag bara kan, flyger i princip aldrig, sopsorterar, köper ekologiskt och så närproducerat som möjligt, försöker att inte använda så mycket energi/el osv. Det vanliga, typ. Men det känns ju ofta som en kamp man inte kan vinna. Har sett en hel del som argumenterar att det vi som individer gör har en så liten påverkan på klimatet att det knappt är någon idé, utan att det är stora länder och företag som är de verkliga bovarna. Och visst är det så, man vore ju naiv (om inte t.o.m. korkad) om man på riktigt tror att en enskild individs påverkan är lika stor, eller större, än hela länders. Men många bäckar små, som man säger. Dessutom förstår jag mig inte på den här "Men-de-gör-ju-si-och-så"-mentaliteten. Vem har sagt att man inte kan skippa sin flygresa, sluta äta kött, köpa ekologiska grönsaker, sopsortera och samtidigt engagera sig politiskt och försöka påverka de stora företagen? Det ena behöver inte utesluta det andra liksom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Tillbaka
Topp