Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AlfredCederudd-Starck" data-source="post: 1137142" data-attributes="member: 162960"><p>Att ha "jag ska lämna så litet klimatavtryck som möjligt minsann" som livsmotto är oerhört tragiskt. Studier visar att psykiskt ohälsosam OCD utvecklas efter kort tid genom alla "klimatmedvetna" val varje dag & i alla moment. Vi hör redan i tråden på folk som får ångest för att åka på semester. bl.a flera i tråden som aldrig tänker flyga igen. Vem har tid att ta tåget till Alperna? Det är minst lika dyrt och tar 10 gånger så långsamt och de allra flesta har bara 1 veckas semester..? Dessutom kommer planet att gå oavsett om du är på det eller inte (jag vet att ni tror att ni kollektivt kan minska efterfrågan). Det är sunt att sträva efter ett bättre klimat genom att modernisera sig och sitt hem. Du kan installera bergvärme, köpa en Tesla, tilläggsisolera, solpaneler etc. Men låt för guds skull inte klimatmedvetenhet gå ut över DIN livskvalité! Vi kanske bara har det här livet på oss. Ingen borde komma på sin höga moralhäst och säga till sin näste att denne borde stanna hemma och låta bli att se världen. Välj dina strider är fina ord att leva efter, de bör man göra även i detta dilemma.</p><p></p><p>Jag är mer hårdför när det gäller djurskötsel, jag tycker att Sverige borde om inte förbjuda "ledset" kött då kraftigt subventionera kött där djuren har fått plats att leka och har ständig tillgång till utomhusmiljö.</p><p></p><p>Tack för ordet/ Alfred</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AlfredCederudd-Starck, post: 1137142, member: 162960"] Att ha "jag ska lämna så litet klimatavtryck som möjligt minsann" som livsmotto är oerhört tragiskt. Studier visar att psykiskt ohälsosam OCD utvecklas efter kort tid genom alla "klimatmedvetna" val varje dag & i alla moment. Vi hör redan i tråden på folk som får ångest för att åka på semester. bl.a flera i tråden som aldrig tänker flyga igen. Vem har tid att ta tåget till Alperna? Det är minst lika dyrt och tar 10 gånger så långsamt och de allra flesta har bara 1 veckas semester..? Dessutom kommer planet att gå oavsett om du är på det eller inte (jag vet att ni tror att ni kollektivt kan minska efterfrågan). Det är sunt att sträva efter ett bättre klimat genom att modernisera sig och sitt hem. Du kan installera bergvärme, köpa en Tesla, tilläggsisolera, solpaneler etc. Men låt för guds skull inte klimatmedvetenhet gå ut över DIN livskvalité! Vi kanske bara har det här livet på oss. Ingen borde komma på sin höga moralhäst och säga till sin näste att denne borde stanna hemma och låta bli att se världen. Välj dina strider är fina ord att leva efter, de bör man göra även i detta dilemma. Jag är mer hårdför när det gäller djurskötsel, jag tycker att Sverige borde om inte förbjuda "ledset" kött då kraftigt subventionera kött där djuren har fått plats att leka och har ständig tillgång till utomhusmiljö. Tack för ordet/ Alfred [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi måste snacka om klimatproblemen. (Eller far och flyg med huvudet ner i snön)
Tillbaka
Topp