Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eHolmberg" data-source="post: 1025535" data-attributes="member: 76467"><p>Problemet är väl att Ryssland fick OS överhuvudtaget... känns ju lite segt att komma dragandes med det nu några månader innan spelen går av stapeln, som någon tidigare skrev så är det ju individer som tränat hela sitt liv för OS och att förvägra dem rätten att tävla tycker jag inte heller är rätt, hur paradoxalt det än må vara. Samtidigt som det är ett löjligt påstående från svenska olympiska kommittén och andra förbund att säga att idrott och politik är åtskilda varandra. finns hur många exempel som helst på att så inte är fallet (OS i mexiko, Båstadskravallerna, OS i Berlin osv) Men som sagt tycker jag det är lite sent att agera nu. Det kan ju inte komma som en chock för någon att Ryssland är en i princip fascistisk stat styrd med järnhand av en före detta GRU agent. Ett av IOKs slagord är "Sport for all, Sport belongs to everyone" något man kanske skulle ha haft i åtanke....</p><p></p><p>*Edit*</p><p></p><p>Tv4 och Svt får visst sända från Ryssland men de har ingen ackreditering till OS-Byn och Arenorna... De är mao inte förvägrade att befinna sig i Ryssland.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eHolmberg, post: 1025535, member: 76467"] Problemet är väl att Ryssland fick OS överhuvudtaget... känns ju lite segt att komma dragandes med det nu några månader innan spelen går av stapeln, som någon tidigare skrev så är det ju individer som tränat hela sitt liv för OS och att förvägra dem rätten att tävla tycker jag inte heller är rätt, hur paradoxalt det än må vara. Samtidigt som det är ett löjligt påstående från svenska olympiska kommittén och andra förbund att säga att idrott och politik är åtskilda varandra. finns hur många exempel som helst på att så inte är fallet (OS i mexiko, Båstadskravallerna, OS i Berlin osv) Men som sagt tycker jag det är lite sent att agera nu. Det kan ju inte komma som en chock för någon att Ryssland är en i princip fascistisk stat styrd med järnhand av en före detta GRU agent. Ett av IOKs slagord är "Sport for all, Sport belongs to everyone" något man kanske skulle ha haft i åtanke.... *Edit* Tv4 och Svt får visst sända från Ryssland men de har ingen ackreditering till OS-Byn och Arenorna... De är mao inte förvägrade att befinna sig i Ryssland. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Tillbaka
Topp