Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1025559" data-attributes="member: 77701"><p>Det beror väl lite på vilka värderingar det är man propsar på? Jag förstår hur du tänker, för det går egentligen aldrig att tvinga folk att tycka på ett visst sätt, hur god grundtanken ändå är (se scenen i Star Wars när Anakin och Padme diskuterar senatens sönderfall för referens) för då blir det en åsiktsdiktatur även om grundtanken och själva värderingarna i sig är goda.</p><p>Samtidigt kan jag inte låta bli att känna att åsikten "alla människor är lika värda oavsett hur man ser ut, vad man tror på eller vem man blir kär i" ur ett medmänskligt perspektiv är mer "rätt" än åsikten att så inte är fallet. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att tvinga någon att dela min åsikt. Däremot skulle jag gärna diskutera det hela med någon oliktänkande i förhoppning att få dem att ändra sig. Jag tror mer på diskussion och resonemang än tvång och våld som medel för att förändra världen.. (fast i ärlighetens namn – hade jag fått tillfälle att knäa Putin hade jag gjort det utan att tveka.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1025559, member: 77701"] Det beror väl lite på vilka värderingar det är man propsar på? Jag förstår hur du tänker, för det går egentligen aldrig att tvinga folk att tycka på ett visst sätt, hur god grundtanken ändå är (se scenen i Star Wars när Anakin och Padme diskuterar senatens sönderfall för referens) för då blir det en åsiktsdiktatur även om grundtanken och själva värderingarna i sig är goda. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna att åsikten "alla människor är lika värda oavsett hur man ser ut, vad man tror på eller vem man blir kär i" ur ett medmänskligt perspektiv är mer "rätt" än åsikten att så inte är fallet. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att tvinga någon att dela min åsikt. Däremot skulle jag gärna diskutera det hela med någon oliktänkande i förhoppning att få dem att ändra sig. Jag tror mer på diskussion och resonemang än tvång och våld som medel för att förändra världen.. (fast i ärlighetens namn – hade jag fått tillfälle att knäa Putin hade jag gjort det utan att tveka.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Tillbaka
Topp