Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1025563" data-attributes="member: 33485"><p>Ska OS bara få hållas i länder där alla människor har lika värde så är OS nedlagt då jag är skeptisk till att något sådant land existerar - jag blir gärna bevisad om motsatsen dock.</p><p></p><p>Vidare blir vi alla indoktrinerade i ett visst tankesätt, så att det inte går att tvinga folk att tänka, tro eller tycka på ett visst sätt är falskt.</p><p></p><p>Ska vi vända på myntet som ligger i trådstarten så kanske det faktiskt inte är fel att hålla OS i länder med, ur våra ögon sett, tvivelaktig världsbild. OS finns trots allt till för att överkomma våra olikheter, att i platser - och tid - av orättvisa, lägga ner våra meningsskiljaktigheter och för en gångs skull behandla en stor grupp människor som jämlikar, oavsett bakgrund, utseende, sexualitet eller liknande. Jag tycker att det är förbannat vackert, och det stärker min tro på mänskligheten, att vi vartannat år faktiskt klarar av att göra detta. Något jag tycker är ganska hemskt är att vi inte kan klara av att göra det varje dag och inkludera varje människa som lever här på jorden.</p><p></p><p>Därför tycker jag att vi ska hålla all politik utanför OS, släpp det, lämna det under kudden, gör vad fan du vill. Men snälla, försök inte att förstöra den lilla tid av enighet vi människor har.</p><p></p><p>Med det sagt så kan jag, paradoxalt nog, inte låta bli att beundra människor som John Carlos - som tar sin förtrycktas minoritet lilla chans att föra fram rättvisa och jämlikhet för en världspublik, konsekvenserna till trots.</p><p></p><p>I övrigt är IOK giriga as som är mer intresserade av pengar än vad OS står för. Jag hoppas de skäms.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1025563, member: 33485"] Ska OS bara få hållas i länder där alla människor har lika värde så är OS nedlagt då jag är skeptisk till att något sådant land existerar - jag blir gärna bevisad om motsatsen dock. Vidare blir vi alla indoktrinerade i ett visst tankesätt, så att det inte går att tvinga folk att tänka, tro eller tycka på ett visst sätt är falskt. Ska vi vända på myntet som ligger i trådstarten så kanske det faktiskt inte är fel att hålla OS i länder med, ur våra ögon sett, tvivelaktig världsbild. OS finns trots allt till för att överkomma våra olikheter, att i platser - och tid - av orättvisa, lägga ner våra meningsskiljaktigheter och för en gångs skull behandla en stor grupp människor som jämlikar, oavsett bakgrund, utseende, sexualitet eller liknande. Jag tycker att det är förbannat vackert, och det stärker min tro på mänskligheten, att vi vartannat år faktiskt klarar av att göra detta. Något jag tycker är ganska hemskt är att vi inte kan klara av att göra det varje dag och inkludera varje människa som lever här på jorden. Därför tycker jag att vi ska hålla all politik utanför OS, släpp det, lämna det under kudden, gör vad fan du vill. Men snälla, försök inte att förstöra den lilla tid av enighet vi människor har. Med det sagt så kan jag, paradoxalt nog, inte låta bli att beundra människor som John Carlos - som tar sin förtrycktas minoritet lilla chans att föra fram rättvisa och jämlikhet för en världspublik, konsekvenserna till trots. I övrigt är IOK giriga as som är mer intresserade av pengar än vad OS står för. Jag hoppas de skäms. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vi sväljer mycket skit
Tillbaka
Topp