Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vi vill till Dolomiterna - men vilken ort? Lgh?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ET88" data-source="post: 809331" data-attributes="member: 100268"><p>Trots mina ynka 22 år har jag spenderat en skidvecka elva år i rad i just dolomiterna! Vi brukade alltid åka dit med familjen. Mina föräldrar började bila ner till alperna i slutet på 70-talet och har åkt mer eller mindre regelbundet sedan dess. Anledningen till att vi fastnade i dolomiterna var framför allt:</p><p></p><p>- Extremt stort skidsystem (1200 km pist), har inte sett allt ännu ens</p><p>- Fantastiska berg, lätt finast i alperna</p><p>- Extremt bra service, bra pistat, massor med folk som hjälper barn vid liftarna osv, väldigt moderna liftar</p><p>- Slutligen, väldigt väldigt solsäkert. Inga enorma pudermängder men mycket snö ändå, de elva åren jag varit där v.8 skulle jag tippa på att vi hade strålande sol ca 80% av dagarna, dvs inga moln whatsoever.</p><p></p><p>Skulle rekommendera Val Gardena då det är en väldigt trevlig plats i dolomiterna. Finns ett antal liftar att välja mellan som dock kräver att man måste kånka på skidorna en liten bit, beroende på var man bor. Vi bodde alltid i St.Christina som är en väldigt mysig ort tycker jag. Dock kan det vara bra att ha en bil om man bor där. Annars skulle jag rekommendera Selva Gardena. Försök undvik Ortisei, som är den ort som är närmst motorvägen. Mysig ort men man bor långt ifrån det stora systemet och det lokala systemet är enligt mig ganska dåligt.</p><p></p><p>De första åren bilade vi ända från Sverige. De senare åren har vi dock upplevt att autobahn har studerats från alla vinklar och blivit lite tråkigt. Då valde vi istället att flyga till Milano med SAS, för att sen ta en hyrbil och istället se de vackra delarna av norra Italien, såsom Gardasjön, Verona osv. Milano - Val Gardena är ca 4h bilfärd på autostradan.</p><p></p><p>Nu är det snart tre år sedan jag var där men jag brukar alltid tänka: \"när jag blir äldre och har familj med småbarn, då ska jag åka dit igen för det är verkligen perfekt!\". Trevlig resa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ET88, post: 809331, member: 100268"] Trots mina ynka 22 år har jag spenderat en skidvecka elva år i rad i just dolomiterna! Vi brukade alltid åka dit med familjen. Mina föräldrar började bila ner till alperna i slutet på 70-talet och har åkt mer eller mindre regelbundet sedan dess. Anledningen till att vi fastnade i dolomiterna var framför allt: - Extremt stort skidsystem (1200 km pist), har inte sett allt ännu ens - Fantastiska berg, lätt finast i alperna - Extremt bra service, bra pistat, massor med folk som hjälper barn vid liftarna osv, väldigt moderna liftar - Slutligen, väldigt väldigt solsäkert. Inga enorma pudermängder men mycket snö ändå, de elva åren jag varit där v.8 skulle jag tippa på att vi hade strålande sol ca 80% av dagarna, dvs inga moln whatsoever. Skulle rekommendera Val Gardena då det är en väldigt trevlig plats i dolomiterna. Finns ett antal liftar att välja mellan som dock kräver att man måste kånka på skidorna en liten bit, beroende på var man bor. Vi bodde alltid i St.Christina som är en väldigt mysig ort tycker jag. Dock kan det vara bra att ha en bil om man bor där. Annars skulle jag rekommendera Selva Gardena. Försök undvik Ortisei, som är den ort som är närmst motorvägen. Mysig ort men man bor långt ifrån det stora systemet och det lokala systemet är enligt mig ganska dåligt. De första åren bilade vi ända från Sverige. De senare åren har vi dock upplevt att autobahn har studerats från alla vinklar och blivit lite tråkigt. Då valde vi istället att flyga till Milano med SAS, för att sen ta en hyrbil och istället se de vackra delarna av norra Italien, såsom Gardasjön, Verona osv. Milano - Val Gardena är ca 4h bilfärd på autostradan. Nu är det snart tre år sedan jag var där men jag brukar alltid tänka: \"när jag blir äldre och har familj med småbarn, då ska jag åka dit igen för det är verkligen perfekt!\". Trevlig resa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vi vill till Dolomiterna - men vilken ort? Lgh?
Tillbaka
Topp