Videokamera - Problem att bestämma mig

Perra1979

Ny medlem
Hej! Jag har grova problem med att bestämma mig, kanske kan någon hjälpa mig lite. Jag vill alltså ha en ny videokamera. Vad jag vill ha ut av kameran, lagom liten att lätt ha med sig, bra video framförallt inomhus, bra HD-video, bra display.

Jag har hittat två (dock endast på internet).

Panasonic HDC-TM700 recensioner
12 x optisk zoom, 700 x digital zoom, 380 g, 3 tum LCD

Canon HV30 / HV30E recensioner, LCD-display

Också! Jag hade problem med min gamla digital kameras display. Jag har kollat lite och hittat en Original LCD Display till Kodak M340 (min gamla kamera). Kanske kan jag byta display och ge den till min lille bror. Vad tycker ni? Kan jag byta den själv? Ska jag köpa?

Senast ändrad:
Panasonic HDC-TM700 skulle lätt jag köpt för den e väldigt liten och jävligt bra kavlitet .
Canon videokamrorna e oftast bra inomhus.

filmar inomhus med kameran

Senast ändrad:
Jag skulle köra på Panasonic HDC-TM700!.. Själv använder jag mig av en panasonic hdc sd9. och jag tycker den är jävligt bra!;P Då skulle jag kunna tänka mig att HDC-TM700 är ännu bättre!:D

Canon HV30 är väl ersatt av Canon HV40 som är med hårddisk medan TM700 använder minneskort.
Med hårddisk blir den lite klumpigare och kanske mer känslig för stötar om du har tänkt ha med den i backen.
Jag skulle satsa på en TM700.

Kör på sd700 ist, typ 2k billigare det är samma kamera förutom att tm700 har inbyggt minne..

Unfresh sa:
Jag skulle köra på Panasonic HDC-TM700!.. Själv använder jag mig av en panasonic hdc sd9. och jag tycker den är jävligt bra!;P Då skulle jag kunna tänka mig att HDC-TM700 är ännu bättre!:D
Samma här faktiskt, tycker att tm 700 är assjön, Har provat den på media markt :lol:

tycker att tm 700 värkar ha mycket bättre manuella möjligheter, den har en ring för alla inställningar. Den har en inbyggd hårdisk på 30 GB och 2 sd slots. Den har även 3 stycken mos sensorer HV-30 har bara en. Jag skulle köpt TM 700.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp