Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Videokamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 58997"><p>Jag har en Canon MV550i (heter i år 650i). Den har allt du vill. Den klarar anarfonisk 16:9 (dvs widescreen med bättre kvalite. Istället för att bara lägga svarta streck). </p><p></p><p>Ljudet suger, därför har jag tillbehörsmic. </p><p></p><p>Den har 20x zoom vilket kan vara bra ibland (måste dock använda staviv för att det inte ska bli för skakigt).</p><p></p><p>Inbyggd Digitalkamera (med rätt kass kvalité). Men kan vara bra att ha ibland. Kommer dit med ett knapptryck.</p><p></p><p>Bra batteri.</p><p></p><p>(obs. Det är alltså 550i som jag pratar om här)</p><p></p><p>Våran kostade när den kom ca 13 000-15 000kr oc hmicen 2 700kr. Nu ligger priserna mycket lägre på årets modell. Jag tycker det är en bra kamera. Visst finns det många bra. Men jag gillar den här.</p><p></p><p>Ska du upp på ca 25 000kr ska du ha Canon XM-2. 3-chips kamera som är grymt bra. Bästa jag har testat (ok jag har inte testat många, men tillräckligt för att våga säga att den är riktigt bra).</p><p></p><p>(ett tips: Det är ljud och bild du ska ha. Skit allt annat. Så som design, inbyggda effekter digital zoom)</p><p></p><p>Hoppas det hjälper lite iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 58997"] Jag har en Canon MV550i (heter i år 650i). Den har allt du vill. Den klarar anarfonisk 16:9 (dvs widescreen med bättre kvalite. Istället för att bara lägga svarta streck). Ljudet suger, därför har jag tillbehörsmic. Den har 20x zoom vilket kan vara bra ibland (måste dock använda staviv för att det inte ska bli för skakigt). Inbyggd Digitalkamera (med rätt kass kvalité). Men kan vara bra att ha ibland. Kommer dit med ett knapptryck. Bra batteri. (obs. Det är alltså 550i som jag pratar om här) Våran kostade när den kom ca 13 000-15 000kr oc hmicen 2 700kr. Nu ligger priserna mycket lägre på årets modell. Jag tycker det är en bra kamera. Visst finns det många bra. Men jag gillar den här. Ska du upp på ca 25 000kr ska du ha Canon XM-2. 3-chips kamera som är grymt bra. Bästa jag har testat (ok jag har inte testat många, men tillräckligt för att våga säga att den är riktigt bra). (ett tips: Det är ljud och bild du ska ha. Skit allt annat. Så som design, inbyggda effekter digital zoom) Hoppas det hjälper lite iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Videokamera
Tillbaka
Topp