Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
videoredigering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin_T" data-source="post: 19044" data-attributes="member: 12501"><p>Newstream..</p><p></p><p>Om du har PC behöver du köpa ett Firewire kort.</p><p>Finns av flera olika fabrikat och kostar från ca. 700kr</p><p>Med detta kort kan du ladda in film i din dator.</p><p>För att ladda in filmen behöver du inte ha en särskilt snabb dator</p><p>men när du vill klippa lägga på "wipes" mellan olika scener då</p><p>kommer hårdvarukraven.</p><p>Jag har en P3/500 med 786mb ram och på den går det riktigt långsamt.</p><p>Räkna med en P4/1600 och uppåt för att inte behöva vänta en timme</p><p>varje gång du skall klippa ihop något.</p><p>Helst ska du ha alla dina videoprojekt på en separat och SNABB disk.</p><p>När du läser in film från din DV kamera tar 10min film ca. 2.1gb!</p><p></p><p>Det är alltså mycket enklare att redigera från kameran direkt till</p><p>en videobandspelare men med datorn blir resultatet 10 gånger</p><p>bättre OCH roligare att titta på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin_T, post: 19044, member: 12501"] Newstream.. Om du har PC behöver du köpa ett Firewire kort. Finns av flera olika fabrikat och kostar från ca. 700kr Med detta kort kan du ladda in film i din dator. För att ladda in filmen behöver du inte ha en särskilt snabb dator men när du vill klippa lägga på "wipes" mellan olika scener då kommer hårdvarukraven. Jag har en P3/500 med 786mb ram och på den går det riktigt långsamt. Räkna med en P4/1600 och uppåt för att inte behöva vänta en timme varje gång du skall klippa ihop något. Helst ska du ha alla dina videoprojekt på en separat och SNABB disk. När du läser in film från din DV kamera tar 10min film ca. 2.1gb! Det är alltså mycket enklare att redigera från kameran direkt till en videobandspelare men med datorn blir resultatet 10 gånger bättre OCH roligare att titta på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
videoredigering
Tillbaka
Topp