Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vikt på skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 183938" data-attributes="member: 46762"><p>Fan racinglaggen väger ju mest! De väger ju omonterade som en skida med bindning... </p><p></p><p>jibban:</p><p></p><p>Alla skidorna är relativt dåliga att jibba seriöst i park med, du kan ju lätt dra treor, femmor och sjuor utan större svårigheter (om du kan det med vanliga också dvs...) men det blir ju tyngre... Jp är def. ingen skida du har i parken, har typ 20m för mycket svängradie för det, det är renodlade bc-jibbskidor och bör användas som puderlagg, inte allroundskidor (om du inte bor i Canada)... Av de tre andra är väl BC:n sämst att jibba med, kan jag anta, men nog trevligast att åka pist med. BT:n är ju smalare än de andra två, och BC:n blir smalare beroende på längd. Bäst flyt i mycket puder får du nog av SV, som är relativt mjuk och bredast av de tre, dock är den nog inte så jättekul då det fryser till i backarna...</p><p></p><p>Det är en prioriteringsfråga, jag valde mellan SV, BC och Mantra när jag skulle köpa skidor, det blev BC, och jag är skitnöjd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 183938, member: 46762"] Fan racinglaggen väger ju mest! De väger ju omonterade som en skida med bindning... jibban: Alla skidorna är relativt dåliga att jibba seriöst i park med, du kan ju lätt dra treor, femmor och sjuor utan större svårigheter (om du kan det med vanliga också dvs...) men det blir ju tyngre... Jp är def. ingen skida du har i parken, har typ 20m för mycket svängradie för det, det är renodlade bc-jibbskidor och bör användas som puderlagg, inte allroundskidor (om du inte bor i Canada)... Av de tre andra är väl BC:n sämst att jibba med, kan jag anta, men nog trevligast att åka pist med. BT:n är ju smalare än de andra två, och BC:n blir smalare beroende på längd. Bäst flyt i mycket puder får du nog av SV, som är relativt mjuk och bredast av de tre, dock är den nog inte så jättekul då det fryser till i backarna... Det är en prioriteringsfråga, jag valde mellan SV, BC och Mantra när jag skulle köpa skidor, det blev BC, och jag är skitnöjd! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vikt på skidor?
Tillbaka
Topp