Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 374804" data-attributes="member: 61849"><p>Okej, Nu har jag efter lite villkorsläsning och ett par telefonsamtal till mitt lokala länsförsäkringsbolag Länsförsäkringar Göinge kommit fram till att de har ungefär samma villkor som Blizz skriver, inga problem med offpiståkning så länge det inte är professionell verksamhet det handlar om. Förra året i Whistler råkade jag ut för ett par olyckor och det var aldrig några problem med någonting förutom att Whistlers akutvård vägrar att prata med utlänska försäkringsbilag så du får finna dig i att punga upp av egna pengar tills SOS international ersätter dig, tog någon dag bara. Du får hela beloppet du lade ut av SOS International och sen när du kommer hem så väntar en räkning på självrisken från länsförsäkringar.</p><p></p><p>Försäkringen jag hade och kommer att ha heter "Försäkring vid Tillfällig utlandsvistelse" kostar inte farligt mycket, i mitt fall rör det sig om 1900kr för 8,5månader om jag håller mig ifrån USA och Schweiz annars blir det 3900kr. Den kan tecknas oavsett om du har boendeförsäkringar med dem eller inte. </p><p></p><p>Det verkar vara en del skillnader mellan de olika länsförsäkringsbolagen och deras villkor allt detta gäller för Länsförsäkringar Göinge.</p><p></p><p>Hoppas det kan hjälpa någon</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 374804, member: 61849"] Okej, Nu har jag efter lite villkorsläsning och ett par telefonsamtal till mitt lokala länsförsäkringsbolag Länsförsäkringar Göinge kommit fram till att de har ungefär samma villkor som Blizz skriver, inga problem med offpiståkning så länge det inte är professionell verksamhet det handlar om. Förra året i Whistler råkade jag ut för ett par olyckor och det var aldrig några problem med någonting förutom att Whistlers akutvård vägrar att prata med utlänska försäkringsbilag så du får finna dig i att punga upp av egna pengar tills SOS international ersätter dig, tog någon dag bara. Du får hela beloppet du lade ut av SOS International och sen när du kommer hem så väntar en räkning på självrisken från länsförsäkringar. Försäkringen jag hade och kommer att ha heter "Försäkring vid Tillfällig utlandsvistelse" kostar inte farligt mycket, i mitt fall rör det sig om 1900kr för 8,5månader om jag håller mig ifrån USA och Schweiz annars blir det 3900kr. Den kan tecknas oavsett om du har boendeförsäkringar med dem eller inte. Det verkar vara en del skillnader mellan de olika länsförsäkringsbolagen och deras villkor allt detta gäller för Länsförsäkringar Göinge. Hoppas det kan hjälpa någon [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Tillbaka
Topp