Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 374819" data-attributes="member: 32937"><p>zeppelin-erik</p><p></p><p>Jag frågade inte om det eftersom jag har hemförsäkring själv. Telefonnumret är 0771 950 950 om du vill höra med dom.</p><p>För fyra månader i Kanada skulle det kosta ungefär 2100 kr för mig som är 19 år. Ganska mycket mer än för karln, kanske beror på att jag är yngre? De första 45 dagarna blir då "gratis" varefter det kostar ungefär 25 kr per dag i 80 dagar efter det. </p><p>Den delen som känns troligast att jag använder i försäkringen är den som säger att om man får ett skriftligt intyg från läkare att man måste hålla sig inne så får man ersättning för saker som man har köpt och därmed går miste om, exempelvis utflykter och liftkort. Är man sjuk nån vecka och kan få ett billigt intyg kan man alltså få in kanske ett par hundra om dagen för säsongskortet. Då tjänar man ganska snabbt in en del av vad försäkringen kostar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 374819, member: 32937"] zeppelin-erik Jag frågade inte om det eftersom jag har hemförsäkring själv. Telefonnumret är 0771 950 950 om du vill höra med dom. För fyra månader i Kanada skulle det kosta ungefär 2100 kr för mig som är 19 år. Ganska mycket mer än för karln, kanske beror på att jag är yngre? De första 45 dagarna blir då "gratis" varefter det kostar ungefär 25 kr per dag i 80 dagar efter det. Den delen som känns troligast att jag använder i försäkringen är den som säger att om man får ett skriftligt intyg från läkare att man måste hålla sig inne så får man ersättning för saker som man har köpt och därmed går miste om, exempelvis utflykter och liftkort. Är man sjuk nån vecka och kan få ett billigt intyg kan man alltså få in kanske ett par hundra om dagen för säsongskortet. Då tjänar man ganska snabbt in en del av vad försäkringen kostar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Tillbaka
Topp