Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zeppelin-erik" data-source="post: 375194" data-attributes="member: 71381"><p>Pratade med Länsförsäkringar i Göteborg idag och följande gällde:</p><p></p><p>#############Detta gäller för Göteborg och Bohuslän! ####################</p><p></p><p>Off-pist åkning kan ske på egen hand om det är i ett område godkänt av skidanläggningen (precis som villkoren säger). Vilket område som är godkänt blir sedan en fråga för anläggningen att svara på. Enligt hon jag pratade med så var områden där skidanläggningen skötte övervakning av lavinrisk etc. ett godkänt område i hennes ögon, men det som sagt upp till anläggningen. </p><p></p><p>Händer det någonting, dvs du skadar dig i pisten, så behöver du något typ av "bevis" från anläggningen att där du befann dig är "godkänt" enligt dem för att Länsförsäkringar skall kunna betala ut någon ersättning. Vad godkänt betyder låter jag vara osagt.</p><p></p><p>##############################################################</p><p></p><p>Egna spekulationer:</p><p>Skidanläggningen är nog inte så intresserade av att godkänna extremt tveksamma områden etc. om DE skulle förlora pengar på det, dvs. om det sedan blir en del av en stämmning mot dem. Men i detta fallet så är det ett ärende mellan dig och försäkringsbolaget där de bara är en "pappers-part" och då kan man ju tänka sig att de inte är lika hårda i sin bedömmning...kanske...</p><p>En liten tanke bara.</p><p></p><p>Summan av detta för mig, som har hemförsäkring hos dem redan, är att jag nog kommer teckna försäkringen i alla fall och hålla tummarna för att inget händer. Och om det, mot alla förhoppningar, skulle hända något så får jag ta tag i det då. Det verkar trots allt som om det finns ett visst hopp om att slippa betala hela den feta sjukhusräkningen.</p><p></p><p>Slut. Frågor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zeppelin-erik, post: 375194, member: 71381"] Pratade med Länsförsäkringar i Göteborg idag och följande gällde: #############Detta gäller för Göteborg och Bohuslän! #################### Off-pist åkning kan ske på egen hand om det är i ett område godkänt av skidanläggningen (precis som villkoren säger). Vilket område som är godkänt blir sedan en fråga för anläggningen att svara på. Enligt hon jag pratade med så var områden där skidanläggningen skötte övervakning av lavinrisk etc. ett godkänt område i hennes ögon, men det som sagt upp till anläggningen. Händer det någonting, dvs du skadar dig i pisten, så behöver du något typ av "bevis" från anläggningen att där du befann dig är "godkänt" enligt dem för att Länsförsäkringar skall kunna betala ut någon ersättning. Vad godkänt betyder låter jag vara osagt. ############################################################## Egna spekulationer: Skidanläggningen är nog inte så intresserade av att godkänna extremt tveksamma områden etc. om DE skulle förlora pengar på det, dvs. om det sedan blir en del av en stämmning mot dem. Men i detta fallet så är det ett ärende mellan dig och försäkringsbolaget där de bara är en "pappers-part" och då kan man ju tänka sig att de inte är lika hårda i sin bedömmning...kanske... En liten tanke bara. Summan av detta för mig, som har hemförsäkring hos dem redan, är att jag nog kommer teckna försäkringen i alla fall och hålla tummarna för att inget händer. Och om det, mot alla förhoppningar, skulle hända något så får jag ta tag i det då. Det verkar trots allt som om det finns ett visst hopp om att slippa betala hela den feta sjukhusräkningen. Slut. Frågor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Viktiga försäkringsfrågor vid skidåkning
Tillbaka
Topp