Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rudolfsson" data-source="post: 615265" data-attributes="member: 24880"><p>Precis! Det är hysterin och materialismen som vi måste råda bot på. Det är inte hållbart ur några aspekter att konsumerar mera. Självfallet argumenterar jag inte för vi ska gå tillbaka till grottstadiet som många antagonister titt som tätt vill få det till. Ur en miljöaspekt är det bättre att vi köper ett plagg som håller längre och som vi kan använda under en längre period än att köpa nya plagg varje säsong/månad/vecka/helg... Producenter som Patagonia och Klättermusen har applicerat detta tänk, både genom sina produkter och i sin marknadsföring, något som de ska ha en stor eloge för. Visst, deras kläder är dyra, men i slutändan blir det ofta ett nollsummespel och vi har stävjat köphysterin och sparat på jorden resurser vilket innebär att vi kan somna gott om kvällen och förhoppningsvis fortsätta pumpa puder om 30 år. Men som i många fall är det svårt att sia om framtiden och det är omöjligt att säga vems kristallkula som är klaras, men utifrån den forskning som finns idag måste vi enligt min utsago dra i handbromsen i fråga om den masskonsumtion som råder.</p><p></p><p>Ha de fint!</p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rudolfsson, post: 615265, member: 24880"] Precis! Det är hysterin och materialismen som vi måste råda bot på. Det är inte hållbart ur några aspekter att konsumerar mera. Självfallet argumenterar jag inte för vi ska gå tillbaka till grottstadiet som många antagonister titt som tätt vill få det till. Ur en miljöaspekt är det bättre att vi köper ett plagg som håller längre och som vi kan använda under en längre period än att köpa nya plagg varje säsong/månad/vecka/helg... Producenter som Patagonia och Klättermusen har applicerat detta tänk, både genom sina produkter och i sin marknadsföring, något som de ska ha en stor eloge för. Visst, deras kläder är dyra, men i slutändan blir det ofta ett nollsummespel och vi har stävjat köphysterin och sparat på jorden resurser vilket innebär att vi kan somna gott om kvällen och förhoppningsvis fortsätta pumpa puder om 30 år. Men som i många fall är det svårt att sia om framtiden och det är omöjligt att säga vems kristallkula som är klaras, men utifrån den forskning som finns idag måste vi enligt min utsago dra i handbromsen i fråga om den masskonsumtion som råder. Ha de fint! /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Tillbaka
Topp