Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="4800" data-source="post: 620435" data-attributes="member: 71120"><p>Nej. Inte viktigt. Jag kör konsekvent stadiums eget märke: Everest. Köper där iofs de dyraste kläderna. Ca 2000 pix för jacka och ca 1000 dito för byxor. "Extrem" linjen på Everest har 30.000 i vattenpelare. Dessa funkar utmärkt i alla väder. Har gått toppturer på Lofoten, Kebnekaise, Stora Sjöfallet, Riksgränsen, Narvik...kort sagt på en massa ställen. Har aldrig upplevt att plaggen fallerat på något sätt. </p><p></p><p>Så för 3000 pix vartannat eller vart tredje år får jag nya kläder. Jmf med att köpa Burton AK line a´ 5000 / plagg så har jag alltså 7000 över. Räcker ganska bra till en extra vecka med UCPA. Ska man inte gå toppturer ute i ödemarken kan man kanske komma ännu billigare undan. </p><p></p><p>För mig verkar det klokare att ha pengar över till åkningen och utrustningen än att stila i hemmabacken med galet mycket för dyra kläder. Jag menar på nått sätt verkar det lite off med Haglöfs Colouir jacket / pants i liftkön på Bjästabacken. 180 vilda fallhöjdsmeter. Det känns ju inte som om överlevnaden sitter i kläderna direkt....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="4800, post: 620435, member: 71120"] Nej. Inte viktigt. Jag kör konsekvent stadiums eget märke: Everest. Köper där iofs de dyraste kläderna. Ca 2000 pix för jacka och ca 1000 dito för byxor. "Extrem" linjen på Everest har 30.000 i vattenpelare. Dessa funkar utmärkt i alla väder. Har gått toppturer på Lofoten, Kebnekaise, Stora Sjöfallet, Riksgränsen, Narvik...kort sagt på en massa ställen. Har aldrig upplevt att plaggen fallerat på något sätt. Så för 3000 pix vartannat eller vart tredje år får jag nya kläder. Jmf med att köpa Burton AK line a´ 5000 / plagg så har jag alltså 7000 över. Räcker ganska bra till en extra vecka med UCPA. Ska man inte gå toppturer ute i ödemarken kan man kanske komma ännu billigare undan. För mig verkar det klokare att ha pengar över till åkningen och utrustningen än att stila i hemmabacken med galet mycket för dyra kläder. Jag menar på nått sätt verkar det lite off med Haglöfs Colouir jacket / pants i liftkön på Bjästabacken. 180 vilda fallhöjdsmeter. Det känns ju inte som om överlevnaden sitter i kläderna direkt.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Tillbaka
Topp