Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="4800" data-source="post: 620507" data-attributes="member: 71120"><p>Absoult handlar det pengar och prioriteringar. Betvilar inte en sekund över att Haglöfs Colouir jacket är en superbra jacka. Frågan är bara om den och byxorna är så mkt bättre att dom är värda mellanskillnaden jmf med Everest. Jag upplever att mina Everest plagg funkar i miljöer där Haglöfs egentligen är standard. Men vem vet: jag har ju inte provat nått annat så jag kan inte uttala mig om skillnaden mellan olika plag. Det jag mer är ute efter är att friluftskläder är sjukt dyra. Kanske rent överjävligt dyra. Betänk följande exempel:</p><p></p><p>Min jacka från Everest: 2000 kr (egentligen 1700 för jag köpte den på mellandags rea men kör för orginalpris). Mina byxor: 1000 kr. Totalt 3000 kr. </p><p></p><p>Colouir setet: Jacka 5200 kr. byxa 3900 kr. Totalt 9100 kr. </p><p></p><p>Skillnad. 6100 kr. </p><p></p><p>Vilket motsvarar 9 toppar Heliski á knappt 1600 kr per tre toppar i Kittelfjäll. Å då får du pengar över till Liftkort de övriga dagarna. Eller en splitterny bräda från K2 topp of the line produkter...</p><p></p><p>Räknar man på det sättet så skulle jag säga att de flesta av oss vinner mer på lite billigare kläder. </p><p></p><p>Men som sagt: plånbok och prioriteringar styr våra val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="4800, post: 620507, member: 71120"] Absoult handlar det pengar och prioriteringar. Betvilar inte en sekund över att Haglöfs Colouir jacket är en superbra jacka. Frågan är bara om den och byxorna är så mkt bättre att dom är värda mellanskillnaden jmf med Everest. Jag upplever att mina Everest plagg funkar i miljöer där Haglöfs egentligen är standard. Men vem vet: jag har ju inte provat nått annat så jag kan inte uttala mig om skillnaden mellan olika plag. Det jag mer är ute efter är att friluftskläder är sjukt dyra. Kanske rent överjävligt dyra. Betänk följande exempel: Min jacka från Everest: 2000 kr (egentligen 1700 för jag köpte den på mellandags rea men kör för orginalpris). Mina byxor: 1000 kr. Totalt 3000 kr. Colouir setet: Jacka 5200 kr. byxa 3900 kr. Totalt 9100 kr. Skillnad. 6100 kr. Vilket motsvarar 9 toppar Heliski á knappt 1600 kr per tre toppar i Kittelfjäll. Å då får du pengar över till Liftkort de övriga dagarna. Eller en splitterny bräda från K2 topp of the line produkter... Räknar man på det sättet så skulle jag säga att de flesta av oss vinner mer på lite billigare kläder. Men som sagt: plånbok och prioriteringar styr våra val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Tillbaka
Topp