Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 810442" data-attributes="member: 32948"><p>Ursäkta, men jag tycker det här är ren bullshit, och någon slags extremisttolkning av jantelagen. Kan nån förklara för mig varför man inte kan ha bra kläder förrän man nåt upp till en viss åknivå? </p><p></p><p>Let's face it, alla vill ha bra kläder. Åker man mer värdesätter man kläderna mer, och är då beredd att spendera mer pengar på det. </p><p></p><p></p><p>Klädsel överlag i vårt samhälle är ett sätt att visa respekt och tillhörighet. Är man trygg i sig själv och har hittat sig själv, känner man inget behov av att hävda sin position / status genom kläderna - man fokuserar mer på sitt utseende än själva statusen. </p><p>Är man ung och inte har hittat sin identitet är det ganska naturligt att man vill framhäva en lite färgstarkare identitet än vad man egentligen är. Valet är flera, svartrockare, WoW-geeken, finsk alkis, eller den tungt beväpnade och sjukt skräckinjagande ghettojibbern är några exempel på attityder man kan snappa upp och applicera på sig själv. </p><p></p><p>Själv är jag rastafari. Köpte en rastafari-mössa och t-shirt häromdan från en webshop och tänkte börja köra lite halvtaskig rastafari-engelska här i forumet snart. </p><p>One love!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 810442, member: 32948"] Ursäkta, men jag tycker det här är ren bullshit, och någon slags extremisttolkning av jantelagen. Kan nån förklara för mig varför man inte kan ha bra kläder förrän man nåt upp till en viss åknivå? Let's face it, alla vill ha bra kläder. Åker man mer värdesätter man kläderna mer, och är då beredd att spendera mer pengar på det. Klädsel överlag i vårt samhälle är ett sätt att visa respekt och tillhörighet. Är man trygg i sig själv och har hittat sig själv, känner man inget behov av att hävda sin position / status genom kläderna - man fokuserar mer på sitt utseende än själva statusen. Är man ung och inte har hittat sin identitet är det ganska naturligt att man vill framhäva en lite färgstarkare identitet än vad man egentligen är. Valet är flera, svartrockare, WoW-geeken, finsk alkis, eller den tungt beväpnade och sjukt skräckinjagande ghettojibbern är några exempel på attityder man kan snappa upp och applicera på sig själv. Själv är jag rastafari. Köpte en rastafari-mössa och t-shirt häromdan från en webshop och tänkte börja köra lite halvtaskig rastafari-engelska här i forumet snart. One love! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Tillbaka
Topp