Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frostyz" data-source="post: 810468" data-attributes="member: 113465"><p>Det är klart att ju mer man åker desto mer kan man lägga pengar på kläder, det jag menar är att om man är total nybörjare behöver man inte lägga snuskigt mycket pengar på kläder. Bättre då att lägga pengarna på nybörjarkurser etc. </p><p></p><p>Sen är det en helt annan sak om man åker offpsit. Självklart ska man ha bra utrustning och klädesplagg om man åker utanför de preparerade nedfarterna. Tycker det då är viktigare med fin utrustningen då skaderisken är högre. </p><p></p><p>Sedan så ska man naturligtvis känna sig självsäker i den man är om vi nu går in på indentitet. Dock så behöver man inte göra det genom att lägga ut många tusenlappar på kläder. Indentiteten bygger på självförtroende och hur andra ser på en. Det är mycket mentalt och hur man är mot andra. Man kanske vill vara "ghettojibber" och då är det okej. Dock så kan man (om man är total nybörjare) kanske hitta en snygg outfit från fjolåret som man känner sig komfortabel i. Det är ingen som direkt bryr sig om man kör med 2010 års modell istället för 2011. Då är det bättre att lägga pengarna som blir över på snäppet bättre skidor. </p><p></p><p>Detta jag säger nu handlar enbart om man är nybörjare och knappt har åkt skidor/snowboard förut. Det är ej menat till de som (inklusive jag) kör ungefär 15 ggr per år och sätter typ 540 och ett par rails. Dock så är detta bara min personliga åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frostyz, post: 810468, member: 113465"] Det är klart att ju mer man åker desto mer kan man lägga pengar på kläder, det jag menar är att om man är total nybörjare behöver man inte lägga snuskigt mycket pengar på kläder. Bättre då att lägga pengarna på nybörjarkurser etc. Sen är det en helt annan sak om man åker offpsit. Självklart ska man ha bra utrustning och klädesplagg om man åker utanför de preparerade nedfarterna. Tycker det då är viktigare med fin utrustningen då skaderisken är högre. Sedan så ska man naturligtvis känna sig självsäker i den man är om vi nu går in på indentitet. Dock så behöver man inte göra det genom att lägga ut många tusenlappar på kläder. Indentiteten bygger på självförtroende och hur andra ser på en. Det är mycket mentalt och hur man är mot andra. Man kanske vill vara "ghettojibber" och då är det okej. Dock så kan man (om man är total nybörjare) kanske hitta en snygg outfit från fjolåret som man känner sig komfortabel i. Det är ingen som direkt bryr sig om man kör med 2010 års modell istället för 2011. Då är det bättre att lägga pengarna som blir över på snäppet bättre skidor. Detta jag säger nu handlar enbart om man är nybörjare och knappt har åkt skidor/snowboard förut. Det är ej menat till de som (inklusive jag) kör ungefär 15 ggr per år och sätter typ 540 och ett par rails. Dock så är detta bara min personliga åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Viktigt o klä sig dyrt?
Tillbaka
Topp