Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Viktinställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reine" data-source="post: 25695" data-attributes="member: 13429"><p>Jag har jobbat med tex salomon och för det första så står inte siffrorna för kg. det är en fristående skala, en tumregel iof är att gå efter samma tiotal kg som skalan visar men det skiljer sig i olika modeller. sedan det som skrivs här ovan att sätta ned ett snäpp för normala åkare är lite dumt... oftast så bör man ha mins ett helst två snäpp över. ricktigt seriösa åkare drar bindningen i botten. tappa skidorna är töntigt. och onödigt! jag väger 76 kg och har bindningarna på 13, och på något töntigt sätt så löser de ut ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reine, post: 25695, member: 13429"] Jag har jobbat med tex salomon och för det första så står inte siffrorna för kg. det är en fristående skala, en tumregel iof är att gå efter samma tiotal kg som skalan visar men det skiljer sig i olika modeller. sedan det som skrivs här ovan att sätta ned ett snäpp för normala åkare är lite dumt... oftast så bör man ha mins ett helst två snäpp över. ricktigt seriösa åkare drar bindningen i botten. tappa skidorna är töntigt. och onödigt! jag väger 76 kg och har bindningarna på 13, och på något töntigt sätt så löser de ut ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Viktinställning
Tillbaka
Topp