Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
viktminskning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rutgersson" data-source="post: 418487" data-attributes="member: 77476"><p>Riber: Det är inte transfetter du talar om utan omättade fetter, det som finns i olivolja, nötter och fisk m.m. Den vetskapen har jag hittat i min kurslitteratur då jag studerar till näringsfysiolog. Men det är ingenting man klarar på egen hand. Allt handlar inte om överskott och underskott utan äter du perfekt efter hur du tränar blir musklerna synligare, En vältränad person har mycket högre procentandelar fett i kroppen än en otränad smal person. Allt kretsar inte kring fettet i kroppen. Se dig själv i spegeln eller ta kort på dig själv varje vecka så ser du resultatet lättare.</p><p></p><p> Och bara för att en fralla har högre GI än fettet på mackan behöver vi ju inte skrota den metoden som fått 10 tusentals människor i sverige att nå sin idealvikt och orka mer i vardagen. </p><p></p><p>Ät oraffinerat, näringsrikt och naturligt, självklart ska man göra det, men då krävs det också att du väger all mat för att veta hur många kcal du får i dig. Annars är det lätt att du får i dig ett överskott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rutgersson, post: 418487, member: 77476"] Riber: Det är inte transfetter du talar om utan omättade fetter, det som finns i olivolja, nötter och fisk m.m. Den vetskapen har jag hittat i min kurslitteratur då jag studerar till näringsfysiolog. Men det är ingenting man klarar på egen hand. Allt handlar inte om överskott och underskott utan äter du perfekt efter hur du tränar blir musklerna synligare, En vältränad person har mycket högre procentandelar fett i kroppen än en otränad smal person. Allt kretsar inte kring fettet i kroppen. Se dig själv i spegeln eller ta kort på dig själv varje vecka så ser du resultatet lättare. Och bara för att en fralla har högre GI än fettet på mackan behöver vi ju inte skrota den metoden som fått 10 tusentals människor i sverige att nå sin idealvikt och orka mer i vardagen. Ät oraffinerat, näringsrikt och naturligt, självklart ska man göra det, men då krävs det också att du väger all mat för att veta hur många kcal du får i dig. Annars är det lätt att du får i dig ett överskott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
viktminskning
Tillbaka
Topp