Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 923953" data-attributes="member: 44806"><p>Varför ska man hålla sig under 125 i midja? Depth Hoar är 143, hanterbar och lekfull. Lätt. Fartstabil men svänger på en femöring om du vill. Jag kör den telemark utan besvär så alpint borde ju vara busenkelt. Fördelen med en så fet skida är att det inte måste vara jättedjup snö för att du ska slippa gå igenom till underlaget. Det känns helt enkelt djupare än vad det är. Så ja, det är den roligaste skidan jag kört i Sverigepuder. Jag jobbar som backläkare i Sälen, inget pudermecka direkt, har 10 par skidor att välja mellan och så fort det kommer 5cm snö eller mer så är det DH:n jag sträcker mig efter, hellre än 110-120 i midja. </p><p>Här har vi ju en kille som bara ska köra lössnö eller gammal uppkörd lössnö så varför begränsa sig i bredd, så länge skidan är hanterbar? Jag säger minimum 135, du har ju andra skidor när det gäller annat före!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 923953, member: 44806"] Varför ska man hålla sig under 125 i midja? Depth Hoar är 143, hanterbar och lekfull. Lätt. Fartstabil men svänger på en femöring om du vill. Jag kör den telemark utan besvär så alpint borde ju vara busenkelt. Fördelen med en så fet skida är att det inte måste vara jättedjup snö för att du ska slippa gå igenom till underlaget. Det känns helt enkelt djupare än vad det är. Så ja, det är den roligaste skidan jag kört i Sverigepuder. Jag jobbar som backläkare i Sälen, inget pudermecka direkt, har 10 par skidor att välja mellan och så fort det kommer 5cm snö eller mer så är det DH:n jag sträcker mig efter, hellre än 110-120 i midja. Här har vi ju en kille som bara ska köra lössnö eller gammal uppkörd lössnö så varför begränsa sig i bredd, så länge skidan är hanterbar? Jag säger minimum 135, du har ju andra skidor när det gäller annat före! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Tillbaka
Topp