Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 924923" data-attributes="member: 44806"><p>MnO - dra inga generella slutsatser baserade på Jah Love. Det är knappast en skida representativ för sin klass. Vad gäller Depth Hoar så tycker jag att den är mer förlåtande och lättkörd än BD Megawatt. Megawatt är annars en favorit. Fartstabil och går bra i pist också, men kräver mycket mer kraft än DH för att få runt den i kortare svängar. DH är väldigt lätt för storleken och rockern, den måttliga svängradien på 22 meter och gradvis mjukare flex i bägge ändar gör att man kan ha kul även i låg fart och korta svängar, till skillnad från många breda skidor. Visst krävs det mer kraft för att kanta en så bred skida, men inte så mycket som folk tror. Lika lite som alla 110-skidor eller 125-skidor uppför sig likadant, kan du avgöra hur en 140+skida beter sig, baserat på bara midjan.</p><p>DH är den skida jag körde mest på förra året, trots att jag hade fler dagar i Sverige än i perfekt puder. Det säger väl lite. Och med parallellsväng borde den vara löjligt lättkörd. Och ja, jag har köpt mina DH för surt förvärvade pengar.</p><p>Klart att man inte ska satsa på en så bred skida som enda skida, men om man ska komplettera sin garderob med ytterligare ett par för uteslutande puderbruk så ser jag inte någon vits i att hålla igen (särskilt inte av fel orsaker).</p><p></p><p>Budskap? Många som dissar riktigt breda skidor har inga själv och har inte tillräcklig erfarenhet att veta vad dom pratar om. Folk har garvat åt mina breda lagg i liftkön i över 10 år men jag har skrattat mest, på vägen ner.</p><p>Rocker2 ser skitkul ut. Den hade jag gärna kört. Jag ahr inte ägt en Salomon sedan jag köpte en av de första produktionsmodellerna av Pocket Rocket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 924923, member: 44806"] MnO - dra inga generella slutsatser baserade på Jah Love. Det är knappast en skida representativ för sin klass. Vad gäller Depth Hoar så tycker jag att den är mer förlåtande och lättkörd än BD Megawatt. Megawatt är annars en favorit. Fartstabil och går bra i pist också, men kräver mycket mer kraft än DH för att få runt den i kortare svängar. DH är väldigt lätt för storleken och rockern, den måttliga svängradien på 22 meter och gradvis mjukare flex i bägge ändar gör att man kan ha kul även i låg fart och korta svängar, till skillnad från många breda skidor. Visst krävs det mer kraft för att kanta en så bred skida, men inte så mycket som folk tror. Lika lite som alla 110-skidor eller 125-skidor uppför sig likadant, kan du avgöra hur en 140+skida beter sig, baserat på bara midjan. DH är den skida jag körde mest på förra året, trots att jag hade fler dagar i Sverige än i perfekt puder. Det säger väl lite. Och med parallellsväng borde den vara löjligt lättkörd. Och ja, jag har köpt mina DH för surt förvärvade pengar. Klart att man inte ska satsa på en så bred skida som enda skida, men om man ska komplettera sin garderob med ytterligare ett par för uteslutande puderbruk så ser jag inte någon vits i att hålla igen (särskilt inte av fel orsaker). Budskap? Många som dissar riktigt breda skidor har inga själv och har inte tillräcklig erfarenhet att veta vad dom pratar om. Folk har garvat åt mina breda lagg i liftkön i över 10 år men jag har skrattat mest, på vägen ner. Rocker2 ser skitkul ut. Den hade jag gärna kört. Jag ahr inte ägt en Salomon sedan jag köpte en av de första produktionsmodellerna av Pocket Rocket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Tillbaka
Topp