Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 937960" data-attributes="member: 14475"><p>Vem åker pist förresten? Varför snackas det så jävla mycket om pistegenskaper på skidor?</p><p></p><p>Helt ärligt nu, vilka på detta forum ägnar faktisk tid i pisten?</p><p>Jag har åkt 9 dagar i år och har inte ett enda helt piståk. Självklart är vissa skidor roligare i pist än andra, den lilla biten tillbaka till liften, men då funkar det fint för mig om skidan har mellan typ 17 och 27 meters radie. :/ Alltså nästan alla skidor!</p><p></p><p>Kan vara så att den lilla pistbiten man åker gör dagen mycket roligare men detta hets över hur en bred skida går i pisten, allvarligt! Åker man mindre än 70% offpist klarar man sig väl ändå gott med en skida på 80mm midja?</p><p>En pistskida är åkbar i mjuk snö!</p><p>En bred skida är åkbar i hård snö!</p><p></p><p>Haha, kanske lite aggression efter att sett för många posers i Åre, haha, hoppas fler kan skratta och hålla med <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 937960, member: 14475"] Vem åker pist förresten? Varför snackas det så jävla mycket om pistegenskaper på skidor? Helt ärligt nu, vilka på detta forum ägnar faktisk tid i pisten? Jag har åkt 9 dagar i år och har inte ett enda helt piståk. Självklart är vissa skidor roligare i pist än andra, den lilla biten tillbaka till liften, men då funkar det fint för mig om skidan har mellan typ 17 och 27 meters radie. :/ Alltså nästan alla skidor! Kan vara så att den lilla pistbiten man åker gör dagen mycket roligare men detta hets över hur en bred skida går i pisten, allvarligt! Åker man mindre än 70% offpist klarar man sig väl ändå gott med en skida på 80mm midja? En pistskida är åkbar i mjuk snö! En bred skida är åkbar i hård snö! Haha, kanske lite aggression efter att sett för många posers i Åre, haha, hoppas fler kan skratta och hålla med ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Tillbaka
Topp