Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 937999" data-attributes="member: 102471"><p>Jag tillbringar helt ärligt ca 80% av åkdagarna i Sverige i pisten. Och det tror jag att de flesta faktiskt gör. Och av de resterande 20% så är det kanske 3% av gångerna jag behöver en skida med mer än +110mm i midjan. Och dessa 97% så är en skida med 66-100 mm midja mer än tillräckligt. Fast jag gillar ju att försöka utvecklas som åkare och få bättre teknik och då behöver man ju faktiskt gärna rätt "vapen" under fötterna. En bred skida är alltid jobbigare att få upp på kant plus den kräver mer moment för det.</p><p></p><p>Gustav tror du inte du skulle få ut mer av skidåkning i Åre med en pistskida som komplement? </p><p></p><p></p><p>Men på freeride.se forum låter det som det är bottenlös puder varje dag överallt i Sverige. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 937999, member: 102471"] Jag tillbringar helt ärligt ca 80% av åkdagarna i Sverige i pisten. Och det tror jag att de flesta faktiskt gör. Och av de resterande 20% så är det kanske 3% av gångerna jag behöver en skida med mer än +110mm i midjan. Och dessa 97% så är en skida med 66-100 mm midja mer än tillräckligt. Fast jag gillar ju att försöka utvecklas som åkare och få bättre teknik och då behöver man ju faktiskt gärna rätt "vapen" under fötterna. En bred skida är alltid jobbigare att få upp på kant plus den kräver mer moment för det. Gustav tror du inte du skulle få ut mer av skidåkning i Åre med en pistskida som komplement? Men på freeride.se forum låter det som det är bottenlös puder varje dag överallt i Sverige. ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
VILDMARKSOFFPISTSKIDA för SCHWEDEN alp ÅRE
Tillbaka
Topp