Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilka appar för elbil i Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1315366" data-attributes="member: 175247"><p>Jag har haft elbil som hyrbil ett par gånger (jobbresor) när de av olika anledningar inte har haft min reserverade bil tillgänglig när jag skulle hämta ut den. De har då krävt att den skulle ha 80% vid återlämning.</p><p>När man får ut sin elhyrbil så är den laddad med 100%, hur mycket tror du att de bryr sig om hur länge den står parkerad så?</p><p>När de får in dem så laddar de upp dem till 100% och så är det med det. Efter något år så byts bilarna ut och säljs vidare (så köp ingen beg. elbil som har gått som hyrbil).</p><p></p><p>Visste du förresten att 80% på sommaren innebär mer stress på batteriet än 90% på vintern?</p><p>Parkering över tid med hög laddnivå eller nästan tomt batteri, är troligen den största riskfaktorn där man som ägare/förare kan ställa till med skador på batteriet. Vid laddning tar bilens BMS hand om laddströmmen och anpassar den.</p><p>Det värsta man kan göra är att ladda den till 100% och sedan parkera den en månad i sommarsolen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1315366, member: 175247"] Jag har haft elbil som hyrbil ett par gånger (jobbresor) när de av olika anledningar inte har haft min reserverade bil tillgänglig när jag skulle hämta ut den. De har då krävt att den skulle ha 80% vid återlämning. När man får ut sin elhyrbil så är den laddad med 100%, hur mycket tror du att de bryr sig om hur länge den står parkerad så? När de får in dem så laddar de upp dem till 100% och så är det med det. Efter något år så byts bilarna ut och säljs vidare (så köp ingen beg. elbil som har gått som hyrbil). Visste du förresten att 80% på sommaren innebär mer stress på batteriet än 90% på vintern? Parkering över tid med hög laddnivå eller nästan tomt batteri, är troligen den största riskfaktorn där man som ägare/förare kan ställa till med skador på batteriet. Vid laddning tar bilens BMS hand om laddströmmen och anpassar den. Det värsta man kan göra är att ladda den till 100% och sedan parkera den en månad i sommarsolen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilka appar för elbil i Österrike
Tillbaka
Topp