Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vilka är den stora frågan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kapten_pulver" data-source="post: 940971" data-attributes="member: 88471"><p>Det är ju lite olika typer av skidor du föreslår. Du behöver nog tänka lite mer på vad du ska ha dem till för att kunna välja. Vill du kunna hoppa något i park eller backcountryn? Åka baklänges? Sverige eller alperna?</p><p></p><p>Hellbenten är ju mer puderskida än de andra, medan kung fujas har mer park egenskaper. Kan tänka mig att fujas är lekfulla under bra förhållanden, men ingen skida man vill ha under fötterna i sämre förhållanden. Till exempel svensk vindpinad off-pist. Jag åker själv på ett par mantra av några års äldre modell. Riktigt bra skida för svenska förhållanden, men inte den bästa puderskidan. Såg dock att de uppdaterat den i år med tip rocker. Har även ett par k2 hardside som jag åker telemark på. Måste rekommendera den skidan. Grym på allt jag vill ha den till! Och det är allt utom att hoppa. Shogun har jag aldrig testat och känner ingen som testat den heller, men jag tycker det verkar va en spännande skida, kanske mer .</p><p></p><p>Jag är själv 182 cm lång och pendlar mellan 75-80 kg utan utrustning. Inte allt för avancerad men har åkt en hel del. Jag skulle gå för hardsiden om du vill ah en skida som klarar alla förhållanden. Vill du ha lite mer lek men fortfarande bra åkegenskaper tycker jag shogun verkar nice. Satsa på en skida över 180 cm för att få ut max den. Gå till en bra pjäxhandlare och snacka med dem, prova lite olika modeller och gå för den som passar din fot bäst. Pjäxan är ju viktigare än skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kapten_pulver, post: 940971, member: 88471"] Det är ju lite olika typer av skidor du föreslår. Du behöver nog tänka lite mer på vad du ska ha dem till för att kunna välja. Vill du kunna hoppa något i park eller backcountryn? Åka baklänges? Sverige eller alperna? Hellbenten är ju mer puderskida än de andra, medan kung fujas har mer park egenskaper. Kan tänka mig att fujas är lekfulla under bra förhållanden, men ingen skida man vill ha under fötterna i sämre förhållanden. Till exempel svensk vindpinad off-pist. Jag åker själv på ett par mantra av några års äldre modell. Riktigt bra skida för svenska förhållanden, men inte den bästa puderskidan. Såg dock att de uppdaterat den i år med tip rocker. Har även ett par k2 hardside som jag åker telemark på. Måste rekommendera den skidan. Grym på allt jag vill ha den till! Och det är allt utom att hoppa. Shogun har jag aldrig testat och känner ingen som testat den heller, men jag tycker det verkar va en spännande skida, kanske mer . Jag är själv 182 cm lång och pendlar mellan 75-80 kg utan utrustning. Inte allt för avancerad men har åkt en hel del. Jag skulle gå för hardsiden om du vill ah en skida som klarar alla förhållanden. Vill du ha lite mer lek men fortfarande bra åkegenskaper tycker jag shogun verkar nice. Satsa på en skida över 180 cm för att få ut max den. Gå till en bra pjäxhandlare och snacka med dem, prova lite olika modeller och gå för den som passar din fot bäst. Pjäxan är ju viktigare än skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vilka är den stora frågan!
Tillbaka
Topp