Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka av dessa skidor ska jag ta med för säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 934033" data-attributes="member: 102471"><p>Har inte så mycket med radien att gör. Dozer kommer att suga i pisten jämfört med Atomicen. Vad än andra säger så kan man inte jämföra en skida med 100+ midja jämfört med en pistskidas egenskap tycker jag. Det är alltid en kompromiss. </p><p></p><p>Kreitler var själv missnöjd så sjukt mycket med sin egen promodell då det var så kass sväng på den. Tror jag inte har hört någon som har gillat den skidan. Om du jämför med DH skida så har väl den kring 45 meter sväng radie har jag för mig. Så med andra ord 58 meter är sjukt sjukt stort. Och styv som ett spett är Blizzarden oxå. Ingen skida som flyter upp precis om du inte kör i 180... Har haft ett oki åk på den men då var det mer eller mindre 50 cm snö och det var tre svängar på 500 fallhöjd...</p><p></p><p>Jag kommer ihåg en säsong för ett par år sedan då en viss kille i denna tråden gjorde säsong på samma ställe som mig och det var sjukt dåliga förhållanden i en månad. Såg inte till så många andra säsongare då. Personligen var jag och tre andra säsongare ute mer eller mindre varje dag och åkt pist på våra pistskidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 934033, member: 102471"] Har inte så mycket med radien att gör. Dozer kommer att suga i pisten jämfört med Atomicen. Vad än andra säger så kan man inte jämföra en skida med 100+ midja jämfört med en pistskidas egenskap tycker jag. Det är alltid en kompromiss. Kreitler var själv missnöjd så sjukt mycket med sin egen promodell då det var så kass sväng på den. Tror jag inte har hört någon som har gillat den skidan. Om du jämför med DH skida så har väl den kring 45 meter sväng radie har jag för mig. Så med andra ord 58 meter är sjukt sjukt stort. Och styv som ett spett är Blizzarden oxå. Ingen skida som flyter upp precis om du inte kör i 180... Har haft ett oki åk på den men då var det mer eller mindre 50 cm snö och det var tre svängar på 500 fallhöjd... Jag kommer ihåg en säsong för ett par år sedan då en viss kille i denna tråden gjorde säsong på samma ställe som mig och det var sjukt dåliga förhållanden i en månad. Såg inte till så många andra säsongare då. Personligen var jag och tre andra säsongare ute mer eller mindre varje dag och åkt pist på våra pistskidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka av dessa skidor ska jag ta med för säsongen?
Tillbaka
Topp