Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka av dessa skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 35251" data-attributes="member: 13245"><p>För mer info om V-Explosive, läs min (långa) recension, <a href="http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/980/" target="_blank">http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/980/</a> .</p><p></p><p>Jag tycker inte att åkarens vikt har särskillt mycket att göra med om man gillar denna skida eller andra rejäla saker. Jag väger själv 67 kilo och är 178cm lång. Det är mer en smakfråga, och en fråga om teknik, stil och satsning. En biffigare (i betydelsen styvare och mer dämpad) skida kan snarare vara bättre i dåligt före om man är den typen som laddar på.</p><p></p><p>Dessutom är det mil mellan Explosiven och G4an som i sin tur är biffigare en V-Pron. Jag har hört försäljare på just Adams prata om att G4an är svår, men personligen tycker jag den är väldigt lättkörd i både 178, 188 och 198. Möjligen kan den lite relativt styva bakdelen vilja kasta dig ibland när det är fluff men du går igenom till hårdare underlag i vissa svängar. </p><p></p><p>Jag har inte kört Scratch BC, men av Völkls skidor är den gissningsvis mest lik V-Pron. Båda är klart mjukare än G4an, speciellt bak. Någon sade att Scratch hade samma grundkonstruktion under ytan som Pow Air. Det var en skida jag bev mycket positivt överraskad av. Scratchen känns dock mjukare i affären, så jag vet inte. Jag gillar dock designen av Scratcharna, uppfriskande enkelt om man jämför med mina personliga favoriter V-Explosiv.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 35251, member: 13245"] För mer info om V-Explosive, läs min (långa) recension, [URL]http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/980/[/URL] . Jag tycker inte att åkarens vikt har särskillt mycket att göra med om man gillar denna skida eller andra rejäla saker. Jag väger själv 67 kilo och är 178cm lång. Det är mer en smakfråga, och en fråga om teknik, stil och satsning. En biffigare (i betydelsen styvare och mer dämpad) skida kan snarare vara bättre i dåligt före om man är den typen som laddar på. Dessutom är det mil mellan Explosiven och G4an som i sin tur är biffigare en V-Pron. Jag har hört försäljare på just Adams prata om att G4an är svår, men personligen tycker jag den är väldigt lättkörd i både 178, 188 och 198. Möjligen kan den lite relativt styva bakdelen vilja kasta dig ibland när det är fluff men du går igenom till hårdare underlag i vissa svängar. Jag har inte kört Scratch BC, men av Völkls skidor är den gissningsvis mest lik V-Pron. Båda är klart mjukare än G4an, speciellt bak. Någon sade att Scratch hade samma grundkonstruktion under ytan som Pow Air. Det var en skida jag bev mycket positivt överraskad av. Scratchen känns dock mjukare i affären, så jag vet inte. Jag gillar dock designen av Scratcharna, uppfriskande enkelt om man jämför med mina personliga favoriter V-Explosiv. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka av dessa skidor?
Tillbaka
Topp