Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar och skidor bör jag skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1053178" data-attributes="member: 108610"><p>Hej</p><p>Jag tänker som oftast rekommendera Look Pivot/Rossignol FKS. Om det är 14 eller 18 DIN du behöver vet nog du bättre. </p><p></p><p>Jag tycker att känslan i FKS är något mer direkt än alla andra alternativ jag testat (obs. har ej kört STH med driver-tå). Dessutom är dom hållbara och pga elasticiteten så kan jag köra dem något lägre ställda och därför spara lite på knäna. Kanske den viktigaste anledningen till att jag tycker så mycket om dom. </p><p>Tyvärr är dessa bindingar ofta dyra. Ska man ha billigt så landar det väl som vanligt i ett par Marker Griffon eller med lite flyt ett par Salomon Sth2 13.</p><p></p><p>Med det sagt så måste jag även tillägga att jag är rikigt imponerande över hur bra Salomon Guardian/Tracker är. Stor skillnad mot mina gamla Duke. Skulle nästan gå så långt att jag tycker att dom känns bättre än Griffon rent åkmässigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1053178, member: 108610"] Hej Jag tänker som oftast rekommendera Look Pivot/Rossignol FKS. Om det är 14 eller 18 DIN du behöver vet nog du bättre. Jag tycker att känslan i FKS är något mer direkt än alla andra alternativ jag testat (obs. har ej kört STH med driver-tå). Dessutom är dom hållbara och pga elasticiteten så kan jag köra dem något lägre ställda och därför spara lite på knäna. Kanske den viktigaste anledningen till att jag tycker så mycket om dom. Tyvärr är dessa bindingar ofta dyra. Ska man ha billigt så landar det väl som vanligt i ett par Marker Griffon eller med lite flyt ett par Salomon Sth2 13. Med det sagt så måste jag även tillägga att jag är rikigt imponerande över hur bra Salomon Guardian/Tracker är. Stor skillnad mot mina gamla Duke. Skulle nästan gå så långt att jag tycker att dom känns bättre än Griffon rent åkmässigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar och skidor bör jag skaffa?
Tillbaka
Topp