Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar och skidor bör jag skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1053182" data-attributes="member: 83225"><p>Ja grundfrågan är väl vad du ska ha bindningen till. Bara åka lift eller även hajka? </p><p></p><p>Ska du bara åka lift misstänker jag att skillnaden är ganska marginell och så länge du inte kollar på för billiga (typ Squire eller motsvarande) så funkar nog det mesta lika bra. Ska du också köpa skidor på Conrad brukar paketpriserna ibland göra att bindningarna blir väldigt billiga, så kolla framför allt på vilka du får bäst pris på. Det är ju dumt att fastna för t.ex. Salomonbindningar ifall det visar sig att Marker är markant billigare ihop med just den skidan du vill ha. Skulle det sen visa sig att du verkligen vill ha en annan bindning kan man alltid be tysken om att inte montera och sen säljer du din bindning på köp och sälj och köper av den typ som du vill ha. Andrahandspriserna brukar vara ungefär desamma för motsvarande typ av bindningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1053182, member: 83225"] Ja grundfrågan är väl vad du ska ha bindningen till. Bara åka lift eller även hajka? Ska du bara åka lift misstänker jag att skillnaden är ganska marginell och så länge du inte kollar på för billiga (typ Squire eller motsvarande) så funkar nog det mesta lika bra. Ska du också köpa skidor på Conrad brukar paketpriserna ibland göra att bindningarna blir väldigt billiga, så kolla framför allt på vilka du får bäst pris på. Det är ju dumt att fastna för t.ex. Salomonbindningar ifall det visar sig att Marker är markant billigare ihop med just den skidan du vill ha. Skulle det sen visa sig att du verkligen vill ha en annan bindning kan man alltid be tysken om att inte montera och sen säljer du din bindning på köp och sälj och köper av den typ som du vill ha. Andrahandspriserna brukar vara ungefär desamma för motsvarande typ av bindningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar och skidor bör jag skaffa?
Tillbaka
Topp