Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bindningar ska jag ha
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1324272" data-attributes="member: 189640"><p>Jag gillar normalt mycket forward lean. En strata eller force utan forward lean är verkligen bakkappan rakt upp. En ultra har några grader inbyggd forward lean. Personligen saknar jag inte att ställa om forward lean på ultra. Dom är rätt bra när det kommer till prestanda när man väl förstått hur dom funkar att just forward lean är ganska irrelevant eftersom bakkappan flexar som den gör. Till vridstyva brädor vill jag ha lite mer support och då kör jag falcor. De är som ultra men lite tunnare base, det dom kallar halo baseplate och annan bakkappa.</p><p>Nya ultra har samma straps som falcor så jag måste nog köpa ett till par ultra.</p><p></p><p>Just eftersom din bräda är så mjuk så är det inte mycket anledning till att ha en värre(styvare) bindning om man inte vill ha just mer forward lean.</p><p></p><p>Men.. different strokes for different folks.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1324272, member: 189640"] Jag gillar normalt mycket forward lean. En strata eller force utan forward lean är verkligen bakkappan rakt upp. En ultra har några grader inbyggd forward lean. Personligen saknar jag inte att ställa om forward lean på ultra. Dom är rätt bra när det kommer till prestanda när man väl förstått hur dom funkar att just forward lean är ganska irrelevant eftersom bakkappan flexar som den gör. Till vridstyva brädor vill jag ha lite mer support och då kör jag falcor. De är som ultra men lite tunnare base, det dom kallar halo baseplate och annan bakkappa. Nya ultra har samma straps som falcor så jag måste nog köpa ett till par ultra. Just eftersom din bräda är så mjuk så är det inte mycket anledning till att ha en värre(styvare) bindning om man inte vill ha just mer forward lean. Men.. different strokes for different folks. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bindningar ska jag ha
Tillbaka
Topp