Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka bindningar ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ph84" data-source="post: 150381" data-attributes="member: 50509"><p>Nja... Din vikt gör att du förmodligen inte behöver någon jättefjäder i din bindning. </p><p>Åker själv med Marker och har inte stött på några problem med att den löser ut. Tilläggas bör att jag inte jibbar. </p><p>Med hänsyn till övriga på forumets negativa erfrenheter av Marker i parken så tycker jag du bör lyssna på dem. Dvs. Köp dig inte problem om du ska jibba mycket. Av dem bindningar conrad har så är väl Look px14 den du bör ha, men den passar enligt dem inte till skidor med över 80mm midja. (Den modellen de erbjuder alltså.)</p><p>Frågan är då om du ska köra på en Markerbindning från conrad, eller köpa bara skidan och sedan skaffa en bindning i Sverige. Jag hade köpt skidan från conrad och sedan skaffat en bättre bindning i Sverige.</p><p>Förslag: Salomon 810TI (DIN10), Salomon 912TI (DIN12), Look P12 (DIN12,eller jib-modellen, om du får tag på den.), Rossignol Axium 200Scratch (DIN10), eller Rossignol Scratch 120 (DIN12). Rossignol eller Look spelar ingen roll. Look tillverkar Rossignols bindningar. </p><p>Vilken av dessa du ska välja beror på hur mycket du vill lägga ut och vilken modell du kan få tag på. Hoppas mitt inlägg kan vara till nytta för dig och lycka till med köpet.</p><p></p><p>//ph</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ph84, post: 150381, member: 50509"] Nja... Din vikt gör att du förmodligen inte behöver någon jättefjäder i din bindning. Åker själv med Marker och har inte stött på några problem med att den löser ut. Tilläggas bör att jag inte jibbar. Med hänsyn till övriga på forumets negativa erfrenheter av Marker i parken så tycker jag du bör lyssna på dem. Dvs. Köp dig inte problem om du ska jibba mycket. Av dem bindningar conrad har så är väl Look px14 den du bör ha, men den passar enligt dem inte till skidor med över 80mm midja. (Den modellen de erbjuder alltså.) Frågan är då om du ska köra på en Markerbindning från conrad, eller köpa bara skidan och sedan skaffa en bindning i Sverige. Jag hade köpt skidan från conrad och sedan skaffat en bättre bindning i Sverige. Förslag: Salomon 810TI (DIN10), Salomon 912TI (DIN12), Look P12 (DIN12,eller jib-modellen, om du får tag på den.), Rossignol Axium 200Scratch (DIN10), eller Rossignol Scratch 120 (DIN12). Rossignol eller Look spelar ingen roll. Look tillverkar Rossignols bindningar. Vilken av dessa du ska välja beror på hur mycket du vill lägga ut och vilken modell du kan få tag på. Hoppas mitt inlägg kan vara till nytta för dig och lycka till med köpet. //ph [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka bindningar ska jag välja?
Tillbaka
Topp