Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Vilka bindningar ska man använda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1215620" data-attributes="member: 50635"><p>Jag tycker frågan beror lite på om du vill tura eller inte. Om du inte ska tura (annat än korta turer) skulle jag slå ett slag för 22Designs Outlaw. Den är jättestabil men kan ställas in mycket avs förspänningen, så man kan få den så lite eller mycket aktiv som man vill. </p><p></p><p>Ska du däremot tura skulle jag välja antingen 22D Lynx eller Meidjo. Båda har en tech-tå och väger ca 1kg för ett par (Meidjo några gram mindre). Techtån underlättar verkligen själva gåendet och viktbesparingen underlättar verkligen när man går lite längre. Lynx har inte bromsar men är eventuellt lite mer hållbar, Meidjo har bromsar, kostar dock en slant mer än Lynx också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1215620, member: 50635"] Jag tycker frågan beror lite på om du vill tura eller inte. Om du inte ska tura (annat än korta turer) skulle jag slå ett slag för 22Designs Outlaw. Den är jättestabil men kan ställas in mycket avs förspänningen, så man kan få den så lite eller mycket aktiv som man vill. Ska du däremot tura skulle jag välja antingen 22D Lynx eller Meidjo. Båda har en tech-tå och väger ca 1kg för ett par (Meidjo några gram mindre). Techtån underlättar verkligen själva gåendet och viktbesparingen underlättar verkligen när man går lite längre. Lynx har inte bromsar men är eventuellt lite mer hållbar, Meidjo har bromsar, kostar dock en slant mer än Lynx också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Vilka bindningar ska man använda?
Tillbaka
Topp