Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
vilka boots
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 206902" data-attributes="member: 40117"><p>Har själv kört med Burton Ion ett bra tag. Riktig styva boots med bra respons perfket när du vill åka fort och stort. Nackdelen är väl att dom är så pass styva att det inte blir lika lätt tweekat som i en freestyle sko, men det är ju sånt man får välja hur man vill prioritera.</p><p></p><p>Nu har jag dock bytt till Burton SL-9, främsta argumenten här är att dom är mer slimmade så sulorna blir inte lika långa, samt att dom ska vara aningen lättare. Dock så blir dom inte fullt lika styva som ions men ändå riktigt styva jämfört med andra modeller och märken. Du har ju dessutom formbar innersko i SL-9:orna. Fast om jag förstått saken rätt så har väl flertalet 32 dojjor åxå detta.</p><p></p><p>Stora nackdelen med både Ion och SL-9 är väl priset, men jag måste säg aatt jag inte har ångrat en enda dag att jag köpte Ions och jag tror att jag kommer att säga samma sak om mina SL-9 den dag det är dax att byta bort dom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 206902, member: 40117"] Har själv kört med Burton Ion ett bra tag. Riktig styva boots med bra respons perfket när du vill åka fort och stort. Nackdelen är väl att dom är så pass styva att det inte blir lika lätt tweekat som i en freestyle sko, men det är ju sånt man får välja hur man vill prioritera. Nu har jag dock bytt till Burton SL-9, främsta argumenten här är att dom är mer slimmade så sulorna blir inte lika långa, samt att dom ska vara aningen lättare. Dock så blir dom inte fullt lika styva som ions men ändå riktigt styva jämfört med andra modeller och märken. Du har ju dessutom formbar innersko i SL-9:orna. Fast om jag förstått saken rätt så har väl flertalet 32 dojjor åxå detta. Stora nackdelen med både Ion och SL-9 är väl priset, men jag måste säg aatt jag inte har ångrat en enda dag att jag köpte Ions och jag tror att jag kommer att säga samma sak om mina SL-9 den dag det är dax att byta bort dom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
vilka boots
Tillbaka
Topp