Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bräda? (Sjuk rea på junkyard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 938473" data-attributes="member: 59050"><p>Tyvärr går det inte så enkelt. Tänk bara på din-skalan för skidor: Två killar på 80-kilos klass, en annan har skostorlek 26, en annan har storlek 29,5. Den som har större fötter mäste ha mycket lägre dins för sina bindningar än den, som har mindre skorna. Och bara därför att man har mycket mera vriststyrka med mindre fötter.</p><p></p><p>Och en annan sak. Jag har åkt snöbräda litet under 20 år nu, och har aldrig åkt en bräda man kunde inte åka med karvingsvängar. Några brädor har bättre kantgrepp på is, några sämre, men man kan åka skärande (förlåt min svenska) med alla vanliga freestyle-brädor. Jag är en snowboard-instruktör också, och har aldrig mött en elev, som inte kunde lära sig karvingsvängar under en dag, om han/hon kan redan åka litet med sladdsvängar. Men de är nog ganska få, som kan köra mycket väl karvande med freestyle-brädor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 938473, member: 59050"] Tyvärr går det inte så enkelt. Tänk bara på din-skalan för skidor: Två killar på 80-kilos klass, en annan har skostorlek 26, en annan har storlek 29,5. Den som har större fötter mäste ha mycket lägre dins för sina bindningar än den, som har mindre skorna. Och bara därför att man har mycket mera vriststyrka med mindre fötter. Och en annan sak. Jag har åkt snöbräda litet under 20 år nu, och har aldrig åkt en bräda man kunde inte åka med karvingsvängar. Några brädor har bättre kantgrepp på is, några sämre, men man kan åka skärande (förlåt min svenska) med alla vanliga freestyle-brädor. Jag är en snowboard-instruktör också, och har aldrig mött en elev, som inte kunde lära sig karvingsvängar under en dag, om han/hon kan redan åka litet med sladdsvängar. Men de är nog ganska få, som kan köra mycket väl karvande med freestyle-brädor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bräda? (Sjuk rea på junkyard)
Tillbaka
Topp