Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bräda? (Sjuk rea på junkyard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 938483" data-attributes="member: 96893"><p>Doughboy, du tar upp en intressant fråga där, funderat på det och kan inte komma fram till nått bra svar. Men jag tror inte att midjebredd kontra skostorlek är så direkt jämförbara och det är mycket personlig saker som spelar in men i just det fallet skulle jag säga gå så smalt som möjligt eftersom att har du 24 cm fötter och smalaste brädorna ligger på 23.5 hade jag sagt gå så smalt som möjligt för toe heeldrag känns ganska långt bort och då tycker jag bara extra bredd är negativt. Sen har ju stance mkt med det hela att göra, kör man med nollvinklad bakfot behöver man ju lite bredare. själv kör jag runt -15 ´+15 vilket gör att jag kan gå lite smalare. Mitt tips är helt enkelt att ha koll på vilka bredder man kör testar och lista ut va som funkar för en själv, orkar man inte det bryr man ju sig endå inte så då är det bara att köra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 938483, member: 96893"] Doughboy, du tar upp en intressant fråga där, funderat på det och kan inte komma fram till nått bra svar. Men jag tror inte att midjebredd kontra skostorlek är så direkt jämförbara och det är mycket personlig saker som spelar in men i just det fallet skulle jag säga gå så smalt som möjligt eftersom att har du 24 cm fötter och smalaste brädorna ligger på 23.5 hade jag sagt gå så smalt som möjligt för toe heeldrag känns ganska långt bort och då tycker jag bara extra bredd är negativt. Sen har ju stance mkt med det hela att göra, kör man med nollvinklad bakfot behöver man ju lite bredare. själv kör jag runt -15 ´+15 vilket gör att jag kan gå lite smalare. Mitt tips är helt enkelt att ha koll på vilka bredder man kör testar och lista ut va som funkar för en själv, orkar man inte det bryr man ju sig endå inte så då är det bara att köra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilka bräda? (Sjuk rea på junkyard)
Tillbaka
Topp