Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka breda skidor passar bäst ihop med....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dolf" data-source="post: 87510" data-attributes="member: 23233"><p>Själv har jag kört på ett par Dynastar Pro rider och använt dem med alpine trekkers. Funkar bra för mig även om det blir tungt. Jag är ungefär i din viktklass, jag kan inte använda fritchi freeride eftersom de är lite veka vid tuffare åkning. </p><p></p><p>Men eftersom du säger att du inte åker så hårt så kan ju freeriden funka ändå. Dessutom använde jag trekkers i alperna där snön ofta är djupare vid uppförsgången = lättare att få grepp. trekkerserna är lite instabila när du går där det är hårt/vindpinat som det ofta är i sverige. I så fall måste du köpa till crampons till dem. då funkar det bättre men blir ännu tyngre.</p><p></p><p>Om du inte har bindningarna på dina skidor hårt skruvade idag (dvs om du åker ganska hårt) så är nog freeriden bättre även om de är veka. </p><p></p><p>Kan dock rekomendera pro ridern. Hård och bra för tyngre åkare. Kräver dock lite arbete i pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dolf, post: 87510, member: 23233"] Själv har jag kört på ett par Dynastar Pro rider och använt dem med alpine trekkers. Funkar bra för mig även om det blir tungt. Jag är ungefär i din viktklass, jag kan inte använda fritchi freeride eftersom de är lite veka vid tuffare åkning. Men eftersom du säger att du inte åker så hårt så kan ju freeriden funka ändå. Dessutom använde jag trekkers i alperna där snön ofta är djupare vid uppförsgången = lättare att få grepp. trekkerserna är lite instabila när du går där det är hårt/vindpinat som det ofta är i sverige. I så fall måste du köpa till crampons till dem. då funkar det bättre men blir ännu tyngre. Om du inte har bindningarna på dina skidor hårt skruvade idag (dvs om du åker ganska hårt) så är nog freeriden bättre även om de är veka. Kan dock rekomendera pro ridern. Hård och bra för tyngre åkare. Kräver dock lite arbete i pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka breda skidor passar bäst ihop med....
Tillbaka
Topp