Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilka fetisar är bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 7869" data-attributes="member: 13343"><p>Intressanta inlagg (ursakta det amerikanska tangentbordet)</p><p></p><p>Alla kan med fordel lasa mitt test av Rossi, Atomic, Volkl etc. som jag gjorde i Jackson Hole forra vintern. "The bottom line" ar anda att om man inte satter ut kroppsvikt, skidlangd och akstil sa ar alla test i princip vardelosa. </p><p></p><p>Alltsa, jag vager 105 kg, har kort portar sedan 1973 och favoritskidan i bana ar fortfarande K2 Comp 710 204 cm. Den forsta skidan som gjorde att man var minst dubbelt sa snabb ur porten som in. Lossno.....tja alla var lika smala sa det spelade ingen roll. I puckel ar fortfarande ett par slutkorde Fischer Supercomp 205 helt OK. </p><p></p><p>Naval, nu inser man ju att skidindustrin tagit nagra kliv framat och sagt och gjort, testa timglas i lossno maste man ju och snostorm i Sierras med 1-1,5 m nysno (det stammer for jag nastan drunknade) verkar bra. Facit</p><p></p><p>Glom dessa superbreda plank pa 125 mm och over. "Barnskidor" som aldrig funkar i puckel eller pist. Kor Volkl G4 (G41) om du gillar tryck, Rossi XXX om du ar lite lattare an jag, AK Launcher el. AK Rocket om du ar ytterligare lattare (och ej lika stark), Atomic 10-EX kan du ha som parkbank eller bygga nytt staket med. Volklplankan gar overallt och ar kanon att surfa med i hog fart. Snacka om snokaskader pgr twintipen.</p><p></p><p>Vi ses i Alaska</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 7869, member: 13343"] Intressanta inlagg (ursakta det amerikanska tangentbordet) Alla kan med fordel lasa mitt test av Rossi, Atomic, Volkl etc. som jag gjorde i Jackson Hole forra vintern. "The bottom line" ar anda att om man inte satter ut kroppsvikt, skidlangd och akstil sa ar alla test i princip vardelosa. Alltsa, jag vager 105 kg, har kort portar sedan 1973 och favoritskidan i bana ar fortfarande K2 Comp 710 204 cm. Den forsta skidan som gjorde att man var minst dubbelt sa snabb ur porten som in. Lossno.....tja alla var lika smala sa det spelade ingen roll. I puckel ar fortfarande ett par slutkorde Fischer Supercomp 205 helt OK. Naval, nu inser man ju att skidindustrin tagit nagra kliv framat och sagt och gjort, testa timglas i lossno maste man ju och snostorm i Sierras med 1-1,5 m nysno (det stammer for jag nastan drunknade) verkar bra. Facit Glom dessa superbreda plank pa 125 mm och over. "Barnskidor" som aldrig funkar i puckel eller pist. Kor Volkl G4 (G41) om du gillar tryck, Rossi XXX om du ar lite lattare an jag, AK Launcher el. AK Rocket om du ar ytterligare lattare (och ej lika stark), Atomic 10-EX kan du ha som parkbank eller bygga nytt staket med. Volklplankan gar overallt och ar kanon att surfa med i hog fart. Snacka om snokaskader pgr twintipen. Vi ses i Alaska [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilka fetisar är bäst?
Tillbaka
Topp